Onderwerp: Nog een kinderfeestje!
N.a.v. het feestje van Lisette, waarbij we het 'olifantje-taartje' maakten, kwam er al snel een opdracht binnen. Het zusje van een van de vriendinnetjes wilde dit ook op haar feestje ! Dus mijn eerste 'officiele' workshop was een feit !
Deze keer heeft het beroemde 'kikkertje-vijvertje-tuintje-tafereeltje' van Wendy model gestaan voor de taartjes. Wendy: bedankt voor het 'lenen'!
Het voorbeeldtaartje:
De taartjes van de meisjes:
En de dames zelf, trots , met hun taartjes:
Ik heb wel weer wat geleerd: geef ze niet teveel spulletjes als pareltjes, suikerbloemetjes, glittertjes e.d., want het verdwijnt allemaal op de taart! Bij sommige was het groen haast geheel verdwenen. Ook het werken met uitstekertjes vinden ze nog lastig, ze knutselen liever zelf wat dingetjes!
Ook mijn man vindt deze workshops heel leuk, hij 'mocht' 2,5 kilo marsepein groen kleuren en kneden! (en kreeg er spierpijn van, z'n buikspieren nog wel, laat de sportschool maar opppassen )
O ja, de schortjes waren deze keer niet 'van mijn hand', maar zijn gemaakt door de moeder van de jarige. Inmiddels heb ik bij Ikea hele leuke kinderschortjes gekocht, die kunnen dus bij mijn kinderfeestje-workshopspullen (en weer een nieuw woord voor galgje )
De taartjes waren gevuld met mijn favo-vulling: Zwitserse room en jam.
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"