1

Onderwerp: The English Roses van Madonna

Mijn allereerste opdracht buiten de familie. In overleg met de moeder en het zusje een plaatje uitgezocht, het werd een plaatje uit het boek The English Roses geschreven door Madonna. De taart is dubbel gevuld met citroen-kwarktaartvulling omdat het meisje voor wie de taart bestemd was vooral van citroen houdt.

Zelf was ik wel heel tevreden, maar ik kreeg bij het afleveren het idee dat ze de taart niet echt heel mooi vonden of misschien anders als ze verwacht hadden (en volgens mij ook te duur, ik heb na heel veel gestress over de prijs en een topic bij babbel na het bakken besloten om 25,-- te vragen). Ik heb er eigenlijk best een vervelend gevoel over en ik betwijfel of ik nog wel voor anderen wil bakken.

Nou ja, niet iedereen uit z'n enthousiasme op dezelfde wijze, misschien is het gewoon een heel ingetogen familie of ze zijn al heel veel gewend op taartgebied, dat kan natuurlijk. Mijn familie staat tot nu toe iedere keer te ah-en en te oh-en en dat verwachtte ik toch ergens nu ook geloof ik :D.

P.s. de kleuren komen op de foto niet zo mooi over vind ik, in werkelijkheid zag de taart er veel mooier uit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUX768YD.jpg

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: The English Roses van Madonna

nou ik vind hem erg goed gelukt hoor!! mooie taart voor een mooie prijs.

groetjes sandra
www.sandrastaarten.nl

3

OHH die is leuk.Geen zorgen maken hij is zijn geld waard.

4

Hoi Sigrid,

ik vind hem ook erg mooi. Echt iets voor een meisje. Die rok met de rusches is er mooi geworden.
Mijn dochters zouden er hartstikke bij wegzwijmelen!

Groeten Ingrid

5

ik ken het onderwerp niet, maar ik vind het een prachttaartje, de ruches en uitstekende voetjes, echt heel leuk, en als je het van de echte kenners wil weten......Ik heb m net aan mijn dochter en haar nichtje laten zien....Mila van 4 en Chloe van 5 willen m wel heel graag voor dr verjaardag (en bedankt Sigrid) (gelukkig is mila net jarig geweest en wil chloe nu eerst een barbietaart voor haar verjaardag maar daarna toch wel deze)

Alles goed???? nee 3 fout

6

Het is een superleuk taartje. Ik kan me die onzekerheid absoluut voorstellen. Je bent zelf helemaal blijm et hetgeen je gemaakt hebt, je hebt extra je best gedaan omdat het een opdracht is. En als dan de reactie wat bedeesder is dan normaal, dan zou ik ook even zoiets hebben van.... eh vinden ze het eigenlijk wel leuk.
Meid echt waar het is echt een supermooi taartje. Heel mooi afgewerkt en heel origineel!!!!! Dat is zeker weten 25 euro waard hoor! Niet onzeker over zijn!

7

Wat een schatje dit taartje, echt een meisjestaart. En die rok is mooi, zo met die ruches en ook die voetjes die net buiten de taart steken. Echt een hele leuke taart en zeker 25 euro waard ;)

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

8 Laatst bewerkt door manika (19-10-2007 14:21)

Heel mooi gepuzzeld !! Dus je weet nu welke prijzen je gaat vragen voor je taarten ? Vind het een mooi bedrag 25,- euro

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Hi Sigrid,

Het is een hartstikke mooie taart!! Heel leuke detailles, de rouches aan de rok en ook de uitstekende beentje! Ook heel mooi gepuzzeld! Dus twijfel niet aan jezelf en gaat lekker door met bakken voor anderen. Misschien zijn ze inderdaad een ingetogen familie want aan je taart ligt het zeker niet! Bij de bakker krijgen ze niet zo'n mooie taart.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

10

Hoi,

Spreek vantevoren volgende keer de prijs af, kan je ook geen scheve gezichten krijgen.
Ik laat zelfs mensen 10 euro per taart aanbetalen. Mochten ze dan toch niet komen heb je iedergeval je matriaal kosten eruit.

Succes

11

Nou deze is het dik waard hoor!! :thumb: Wauw wat een taart!! Prachtig..zoals die voetjes er net even over heen hangen!!
Geen rot gevoel hebben hoor!! Hij is prachtig en zeker niet te duur!!

www.detaartentantes.nl

12

Geweldig, wat mooi. Weet wel dat er hier achter de computer toch wel oh's en ah's vallen hoor.
Vind de prijs ook niet overdreven hoor. Denk dat er heel veel mensen geen idee hebben wat voor een erk erin zit.

13

Je taart en plaatje zijn echt hartstikke mooi!

En wat je prijs betreft. . . .  ik kom n

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

14

Nu dan zal ik hier achter de computer nog even voor je oh-en en ah-en!!!

Hij is erg mooi geworden, en ook belangrijk: erg origineel!

Je hebt absoluut niet teveel gevraagd, stop je verdiende centjes lekker in een potje en koop er welverdied wat leuks voor jezelf van, gaat dat vervelend gevoel misschien ook nog wel een klein beetje weg !

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

15

Niet zo onzeker zijn hoor, dat is echt niet nodig!! Het is een prachttaart en 25 euro is hij meer dan waard!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

ik vind hem ook heel mooi geworden. ivm de prijs, die vermeld je best op voorhand, dan heb je er minder een slecht gevoel bij.

en ik begin ook zo te twijfelen als de klant niet overloopt van enthousiasme. dan sta je daar maar h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

17

ik vind deze taart heeeel erg mooi geworden.....de details zijn prachtig...voetjes die uitsteken en de jurk...en Eur 25,00 vind ik niet meer dan normaal om te vragen....
lekker doorgaan hoor.....het is het zeker waard....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

18

Het is gewoon een leuke taart. En zeker niet te duur. Prijs zou ik ook hanteren. Probeer er achter te komen wat ze nou precies van je taart vonden. Niet goed dan wat ze evt een volgende keer anders zouden willen zien!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

19

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande schrijfsters! Taart = mooi, prijs =prima!! Ik vind het sowieso moeilijk om er geld voor te vragen, omdat ik het zo leuk vind en omdat ik het zelf niet zo gauw voor zo'n taart uit zou geven bij een bakker...Wat wij vragen, is gewoon een schijntje!

Je hart fluitsert, luister goed!

20

geen zorgen maken hoor, ik vind haar echt heel knap m.n. de ogen. Vreemden zijn denk ik toch wat gereserveerder, niet iedereen is even spontaan. En je familie is toch meer eigen denk ik en zeggen dan eerder of ze iets mooi vinden en uiten dat ook. tenminste dat merk ik bij mijn familie!
groetjes marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

21

Bedankt allemaal :), ik voel me nu weer wat opgewekter door jullie commentaar! Ik ben er echt de hele dag een beetje van slag over geweest (stom eigenlijk :O).
Het is overigens een taart van 24 cm, niet echt heel klein dus, maar een gewoon formaat.
Pffff, toch vind ik deze eerste ervaring met bakken voor "vreemden" niet meevallen hoor. Ik ben er echt uren mee bezig geweest om hem zo mooi mogelijk te maken, het kapsel heb ik zelfs 2 keer gebakken omdat de eerste iets was aangebrand (voor onszelf nog wel bruikbaar). Dat vind ik op zich niet erg allemaal, integendeel zelfs: het plaatje vond ik super om te maken maar de reactie was toch een beetje een koude douche :S.
Marije zal wel gelijk hebben, familie uit zich waarschijnlijk toch makkelijker. Als je taart bij de bakker haalt sta je tenslotte ook niet juichend in de winkel :).

www.detaartentantes.nl

22

zijn ze nou helemaal gek geworden??????

ogen, benen en ga zo maar door zijn geweldig.

de prijs was helemaal oke, misschien nog te goedkoop.

maar zie het zo....
de afhalers zijn de jarige niet

ik dacht ook een keer nou ja moet maar zo,
het kind praat er nog steeds over.

en die wil nu alleen nog taart van tante Eus

zo zie je maar

gewoon doorgaan hoor

cateren is ook gebakjes maken :)

23

Ik zat gelijk rechtop achter de laptop. Ben al vanaf het begin (25 jaar dus) superfan van Madonna. Dit is dus echt een topic voor mij!
De taart is erg mooi geworden! Ik had er zonder uitleg niet direct The English Roses uit gehaald. Maar het is zeker wel herkenbaar als je het weet. Vooral de ogen zijn super geworden!
Heb je een plaatje uit het boek als voorbeeld gebruikt?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

24

Zou juist eerder denken dat de reactie misschien "lauw" leek omdat ze verrukt was bij het zicht van deze prachtige taart....

Niet (nooit!!!) twijfelen aan of over je kunnen. En de prijs is prima!!1

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

25

heel leuk geworden, en ja iedereen is anders.