1 Laatst bewerkt door manika (15-10-2007 10:32)

Onderwerp: Ik ben Wilbur het vriendje van Elmer het kleuren olifantje

Zo dit was de laatste taart. Voor een vriendin, haar kindje werd 1 jaar en we zijn allebei gek op Elmer het kleuren olifantje en Wilbur, daarom heb ik Wilbur na gemaakt en aan de zijkanten allemaal vierkantjes erop gemaakt van de kleuren van Elmer het kleuren olifantje.

Alleen het valt me nu erg op omdat je met marsepein werkt ,het gewoon niet een felle kleur krijgt. Hebben jullie dat ook ? Komt het dan omdat ze marsepein eigenlijk al beige achtig is van de amandelen ?

Wilbur is zwart / wit dus met fondant witte vierkantjes gemaakt en gepuzzeld, best moeilijk om op de taart te leggen want dat fondant werd helemaal hard en raakte los toen ik het op de taart wilde leggen  :(  En best moeilijk een een goede vorm van een olifant te krijgen die uit vierkantjes bestaat.

Maar mijn vriendin vond hem onwijs leuk, en was wel lachen het broertje van 3 jaar werd wakker en die ging kijken naar de taart, en zei gelijk : DAT IS WILBUR. En wilde gelijk een stuk taart hebben maar dat mocht niet want ze gingen het pas gisteren vieren :lol: .

En als vulling : banketbakkersroom ( hun favoriet) en ik heb nu EINDELIJK de perfecte botercreme uitgevonden, roomboter, poederbakkerssuiker en Lemon Curd erdoor, echt :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYHBCKRT.jpg  http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLU6KHDR.jpg

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Ik ben Wilbur het vriendje van Elmer het kleuren olifantje

Ik vind hem heel erg leuk! Is het erg als ik Wilburg gewoon niet ken. Ligt aan mij hoor!

3

Jeetje wat een strakke taart heel mooi gedaan

liefs mell

4

Babs schreef:

Ik vind hem heel erg leuk! Is het erg als ik Wilburg gewoon niet ken. Ligt aan mij hoor!

:lol:  :lol:  :lol: Nee hoor, maar ik heb heel lang met kleine kinderen gewerkt van daar dat ik hem vrij goed ken, en Wilbur is vrij nieuw. De schrijver is Engels vooral in Frankrijk is het heel erg bekend en in Nederland minder.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Heb ook nog nooit van Wilbur gehoord, maar jeetje wat knap gemaakt en wat een werk al die vierkantjes.

Zelf heb ik geen moeite met het kleuren van marsepein. Ik moet ook zeggen dat ik de marsepein meestal van te voren al kleur, zodat het nog een beetje kan doorkleuren, zeker met zwart zie je dat goed, als je klaar ben is ie nog een beetje grijs, maar de volgende dag echt zwart!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

wat lief!! en ik ken wilbur wel hoor!
en ik sluit me aan bij Bien wat kleuren betreft

7

Jeeh, wat een werk, maar wel erg mooi!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

8

Elmer ken ik wel, maar Wilbur niet maar ik vind hem heel goed gelukt :Y. Wat een priegelklus!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

9

zo daar zitten wat ieniemieniekleinepieterpeuterige stukkies bij.....

van dat breken van je fondant is niets meer te zien.....

Mooi gemaakt hoor, en ondanks dat ik een dochtertje heb zegt Wilbur me helemaal niets......(Elmer ook niet Elmo wel, maar dat is weer een hele andere richting op geloof ik!!).

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

10

Wauw, wat een hoop kleine vierkantjes! Knap gemaakt hoor! (en ik werk ook met kinderen en ken allebei de fantjes!!.)

Je hart fluitsert, luister goed!

11

Wat een priegelwerk! Goed gelukt!
Ik krijg marsepein altijd wel fel. Ligt misschien aan welke kleurenpasta's je gebruikt?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Wat is tie leuk zeg! Ik heb ook een boek van Elmer (verschillen o.i.d.) Geweldig boek :D Wat is het broertje leuk gelukt. EN ik ga zeker die botercreme eens uitproberen. Hoeveel lemoncurd doe je er (ongeveer) in?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

13

Dit is knap gedaan zeg... heeeeel leuk!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

14

Bien schreef:

Heb ook nog nooit van Wilbur gehoord, maar jeetje wat knap gemaakt en wat een werk al die vierkantjes.

Zelf heb ik geen moeite met het kleuren van marsepein. Ik moet ook zeggen dat ik de marsepein meestal van te voren al kleur, zodat het nog een beetje kan doorkleuren, zeker met zwart zie je dat goed, als je klaar ben is ie nog een beetje grijs, maar de volgende dag echt zwart!

Ja ik heb de kleuren ook lang van te voren gedaan, maar had toch verwacht dat het wat feller zou zijn, zoals Elmer in het boek staat !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

15 Laatst bewerkt door José (15-10-2007 15:58)

Ik ken Wilbur ook niet, maar ik zie zo dat het een olifant is hoor! En wat heb je de blokjes mooi gelijkmatig gekregen!!  Heel erg mooi!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

[quote=Jos

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

17

Leuk, hoor! Ik vind je rand ook heel mooi.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

18

Leuk wilbur! Net een mozaiekpatroon met die vierkantjes, hahah je brengt me op een idee!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

19

Ooooh, deze is geweldig, Manika!!! Echt super!! :thumb:

20

T is echt Wilbur hoor!!
Wij lazen de verhaaltjes voor op de peuterspeelzaal in engeland. En de kinderen vonden de verhaaltjes prachtig!

groetjes Francisca

21

geen idee wie wilbur is maar wel hele mooie strakke taart

22

Kriegel...wat een klus!!
Erg mooi!!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

23

H

24

Wat een schatje! En wat een werk moet dat zijn geweest met al die blokjes.

25

Wow, dat zal wel even puzzelen zijn geweest. Mooi taart hoor!

Groetjes Tweety!