1

Onderwerp: aangeklede spekkoek

Vrienden van ons gaven een Indisch etentje en ik zou het toetje verzorgen. Wat kan je dan anders maken dan een spekkoek? Ik wilde hem natuurlijk wel een beetje aankleden... De kokkin wordt door haar man 'Javaanse prinses' genoemd, vandaar de titel onderaan.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IJ7YMY8S.jpg

Het plaatje is vastgeplakt met botercr

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

2

Re: aangeklede spekkoek

Ohh lekker spekkoek.....da's een echt geduldwerkje toch ??
Mooi aangekleed hoor

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

3

Wat schitterend! Ik wil ook ngo altijd spekkoek maken, denk dat ik het volgende week doe als verrassing voor een vriend die langskomt en helemaal verz

4

Die is mooi zeg! JAmmer dat het was uitgelopen..ik heb geen idee waar het door komt, want ik heb geen ervaring met chocoladefondant.

Je hart fluitsert, luister goed!

5

Heel mooi gedaan!
Jammer dat het was uitgelopen. Gebruik je botercrememix van de webshop, want daar gaat water doorheen en dat zou misschien wel de oorzaak van het smelten kunnen zijn.

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

6

Wat een plaatje!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

7

:Y Hij is leuk!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

wat zonde dat je mooie plaatje gesmolten is zeg... hij was zo mooi!!

9

watis deze prachtig en wat zonde dat hij is uitgelopen! weet je het antwoord al?

ik functioneer alleen op suiker...

10

Leuk idee zo met die pop erop. Dat is toch een wajangpop(schrijf ik dat goed?)?
Ik ga ook nog eens spekkoek maken.

11

Wat jammer dat hij is uitgelopen! Hij is heel mooi gemaakt, echt een indische sfeer :Y.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

12

echt mooi, en een mooi plaatje, jammer dat ie is gesmolten.... (gelukkig had je er een foto van).

Dat van die webshopmix vind ik vreemd ik heb het ook 1 keer gehad, dat het was uitgelopen, maar de botercreme had ik niet lang genoeg gemixed denk ik er zaten nog kleine klontjes boter in zeg maar. Maar ook het vervoer in een warme auto was denk ik ook de oorzaak van het smelten. Affijn ik baalde wel enorm maar het deed gelukkig niets af aan de smaak....

Later een keer de proef op de som genomen en de botercrememix weer gemaakt (Wel lang gemixed) en gebruikt onder de marsepein en toen gebeurde er gelukkig helemaal niets.

Misschien had je het beter gewoon zo op de taart kunnen leggen met een beetje chocopasta kunnen plakken (sommigen doen het ook met jam maar dat vind ik dan ook weer vreemd want in jam zit toch ook heeeeeel veeeeeel vocht?).

greetsz Kit

er is altijd wel een reden voor taart

13

Dank voor de lieve reacties.

Ik heb inderdaad de webshopbotermix gebruikt dus dat zou het probleem kúnnen zijn. Ik heb hem

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

14

Misschien was het al genoeg geweest om het plaatje er los op te leggen...
... de koek geeft toch wel wat vocht af, en dan had het plaatje ook geplakt.

Helaas is het mij ook wel eens overkomen; door de botercreme gingen er wat bloemetjes en letters "lekken".

Gelukkig had je een mooie foto, en was de smaak er waarschijnlijk niet minder om.
Het geheel ziet er supermooi uit!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

15

Goh, wat zou ik graag een recept voor spekkoek hebben!! Mijn indische oma komt zaterdag naar nederland (vanuit amerika) en wat zou het haar verbazen als haar klein kind dat zou kunnen maken!!! Ik ga even googelen denk ik.

De wajang pop is heel erg mooi, vind het sowieso een super creatief idee!!!

16

Superorigineel! De wajangpop ziet er prachtig uit!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"