1 Laatst bewerkt door corinne (11-02-2009 17:23)

Onderwerp: recept worteltjestaart

edit Jozien: helaas, door de migratie is het recept dat Corinne hier postte verminkt...Maar gelukkig had ik het net van de week tussen de recepten op de site gezet, met vele andere :) :

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/6 … rot+cake)/

Hieronder een link naar de post van de taart zelf van Corinne. Onderstaand zijn nog wat tips en aanvullingen te vinden op het recept.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=12573

Groet Corinne

2

Re: recept worteltjestaart

oh ja...eventjes vergeten...als je er worteltjes op wilt doen...op het allerlaatste moment...want eh de afstrijkmengsel is wat vochtiger dan botercreme

groet corinne

Groet Corinne

3

Ehm... misschien dom, maar wat bedoel je met een koffielepel? Ik dacht aan een theelepeltje, klopt dat?

Verder lijkt het me erg lekker!!!!

Groetjes Ingrid :+

4

Heb deze gekopieerd. Ga deze zeker eens proberen.
Bedankt voor het plaatsen van het recept.
En ook ik wacht nog even op het andwoord op de vraag van Ingrid.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ini schreef:

Ehm... misschien dom, maar wat bedoel je met een koffielepel? Ik dacht aan een theelepeltje, klopt dat?

ik zal eerlijk zijn dat ik het altijd op de gok doe met een losse pols...maarre een koffielepel is iets meer dan een theelepel

succes ermee....een dag later is tie nog lekkerder!!!! Hij is dus opperdepop!

groet corinne

Groet Corinne

6

2 soeplepels citroensap wat bedoel je hier mee

7

er staat ook bestrijk en vul met dit mengsel dus de taart doorsnijden of alleen de bovenkant bestrijken corinne?gr riny

8 Laatst bewerkt door corinne (12-10-2007 22:03)

riny schreef:

er staat ook bestrijk en vul met dit mengsel dus de taart doorsnijden of alleen de bovenkant bestrijken corinne?gr riny

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X8BVTZHY.jpg

wat je wilt....de taart is smeuig genoeg om hem niet te vullen en alleen de bovenkant af te smeren...maar soms is een beetje extra ook erg lekker. Ik ga hem van het weekend weer maken mjammie!!!!

groet corinne

Groet Corinne

9

Jaaaaaa, lekker Corinne!

Je had het er toen al over, ben blij dat je het recept gepost hebt, dank je wel!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10 Laatst bewerkt door wietske (03-11-2007 15:44)

Ooooh ik ben nooit zo van het bakken, ja gek, eigenlijk, maar hou meer alleen van het decoreren, hahaha Maar ik heb ook een keer worteltjestaart gegeten en dat was inderdaad zoooo lekker :9 :9 Had ik niet verwacht.. Ik dacht ook meer aan `heeft u ook worteltjes taart.... vies he.....

Maar ok

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

11

Nou hij is/was klaar hoor :S !!! Ik zei toch dat ik geen keukenprinses ben..... Na een uur in de oven rook m´n hele keuken echt heeeeeeerlijk !!!! Net een echte bakkerij rond sinterklaas :9  Maar toen ik ging prikken met de sat

Groetjes, Wietske

12

wietske schreef:

Maar ik moet toegeven de smaak was erg lekker, ook het nog wat flubberige gedeelte lol

hahahaha je had hem denk ik eventjes nog ietsje langer (10 minuutjes) in de oven moeten laten zitten met een beetje alufolie erover....en hij blijft smeuig/niet echt nattig,  wordt niet zo droog/sponsig (huh is dit een nederlands woord?) als een bisquit deeg. Hij wordt ook niet zo hoog, rijst maar een klein beetje.

wietske schreef:

Maar wat is kardebonpoeder en kan je dat dus vervangen door die koek/ en speculaaskruiden ??

kardemom is een zalig kruid...waarschijnlijk ook mee gekomen tijdens de voc roof tochten. het zit in speculaaskruiden. De kardemom is een kleine peul met kleine ronde zaadjes erin. de peulen kun je ook zo los kopen en zijn lekker als je die mee laat stoven met rode kool of een paar peultjes in de theepot gooit. Grootste bestand deel van speculaaskruiden is kaneel dus als je speculaas kruiden gebruikt hoeven al de andere kruiden  niet meer.

maar ik ben blij om te lezen dat hij lekker was...en misschien is morgen het flufferige gedeelte iets minder fluffig...is tie nog lekkerder

groet corinne

Groet Corinne

13

Kan er nu iemand zijn hersens inslaan :S :S ja echt waar hoor ! Nou ja morgen maar kijken hoe die uiteindelijk is geworden :D

Corinne, bedankt voor je uitleg !!!

Groetjes, Wietske

14

Heb deze ook gebakken afgelopen weeekend. Heerlijk. En hij is nu nog steeds vers.
Helemaal niet droog. Wat ik jammer vind is dat je de wortels niet proeft. Mischien er volgende keer er meer worteltjes in doen.
Mjammie, mjammie.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

15

Na hem inmiddels een stuk of 10 keer (verslaafd!) gemaakt te hebben, wordt het echt tijd voor een reactie: bedankt voor je superrecept!
Als ik voortaan nog maar 1 ding zou mogen eten, koos ik voor worteltjestaart! :lol:
Vind het trouwens lekkerder zonder walnoten, die laat ik dus gewoon weg, en ik maak er eigenlijk altijd cupcakes van (ong 20 stuks, cups kunnen iets voller gevuld worden, ze rijzen niet heel veel).
Echt een aanrader dus!

16

Ah bedankt!! Laatst zelf ontbijtkoek gebakken en datw as heeeel goed bevallen en carrotcake stond ook al een tijdje op m'n lijstje; ben benieuwd :9

Groetjes, Marleen

17

martine.nl schreef:

Na hem inmiddels een stuk of 10 keer (verslaafd!) gemaakt te hebben, wordt het echt tijd voor een reactie: bedankt voor je superrecept!

hahahha je hebt het te pakken!!! Graag gedaan!!!

Groet corinne

Groet Corinne

18

En gisteren alw

19

nee. ik bewaar ze niet in de koelkast. Gewoon afgedekt/afgesloten in de bijkeuken....Ik vind de taart dag later altijd nog lekkerder...hmmm die cupcakes zien er super uit! Hoe lang in de oven?

Heb gisteren weer een worteltjestaart gebakken voor school. Maar mijn bak gebeuren staat tijdelijk op een laag pitje. Te druk met kinders en ons nieuwe huis (lees bouwput). En een oven die totaal niet te vertrouwen is en me alleen maar frustraties oplevert....nog maar 6 maanden wachten en ik heb mijn dubbele oven. Een op gas en een op electra...kan ik kiezen welke ik wil gebruiken. Of twee taarten gelijk bakken hahaha

Groet Corinne

20

Hoihoi,
Kan je deze taart ook invriezen????
Ook ik wil hem misschien binnenkort gaan proberen.

Groetjes Evelotte

Happy Cake Day!

21

Gewoon buiten de koelkast bewaren dus. Wat de baktijd betreft, ik vergeet steeds de tijd bij te houden.. Kijk meestal na een half uurtje en dat laat ik ze er altijd nog even in staan, ik denk zo'n 40 minuten totaal.
Wat vervelend dat je oven het niet goed doet, kan me voorstellen dat je er dan niet veel zin meer in hebt. Is een tijdelijke combi geen optie of hou je het nog wel 6 maanden vol? Ik stuur je wel een keer een taartje ;) :)
Heb gelijk nog even een vraag, weet je toevallig hoe het is als je hem bekleed met fondant? Ik moet een taart maken voor iemand die graag de worteltjestaart als bodem wil, maar heb geen idee of dat lekker is.
Zal het ook wel even in een nieuw topic plaatsen.

22

martine-nl schreef:

Heb gelijk nog even een vraag, weet je toevallig hoe het is als je hem bekleed met fondant? Ik moet een taart maken voor iemand die graag de worteltjestaart als bodem wil, maar heb geen idee of dat lekker is.
Zal het ook wel even in een nieuw topic plaatsen.

Denk dat dat prima kan en ook errug lekker is. Smeuiige taart, laagje botercreme en hopla de fondant erover. Moet lukken!

Ach wat die keuken betreft...gewoon effe geduld...en dan wordt mijn geduld meer dan goed beloond...een borretti van 120 met een gasoven en elektrische oven en heel veel werk en bergruimte. Mag dus nu niet meer klagen. Maar daarom staan de taarten wel even op een laag pitje, Al heb ik voor juni wel een bruidstaart opdracht aangenomen...ga gewoon elders bakken

groet corinne

en omdat die oven zo pokkeding is...heb ik voor mijn man maar een monchou taart gebakken, de koelkast werkt wel goed hahaha

Groet Corinne

23

Riny schreef:

2 soeplepels citroensap wat bedoel je hier mee

1 soeplepel of pollepel (of sleef - dialect) = circa 150 milliliter

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

24

Oeh lekker zeg, ik heb hem net gemaakt n.a.v jouw recept en heb nu 1 taart en 6 cuppie's klaarstaan om besmeerd te gaan worden met een topping.
Ik heb zelf 45 gram walnoten heel klein gehakt en erdoor gedaan, dit is best lekker en ik vind de worteltjestaart proeven naar kruidcake (en daar ben ik dus dol op), het lijkt mij ook lekker om er evt nog wat stukjes appel door te doen maar dit is voor een volgende keer om te proberen.
Bedankt voor dit heerlijke recept!

25

Graag gedaan en nu maar heel veel worteltjestaart en wortelcuppies bakken!

En het blijft toch een van mijn grote favorieten!!!

Groet Corinne