wietske schreef:Maar ik moet toegeven de smaak was erg lekker, ook het nog wat flubberige gedeelte lol
hahahaha je had hem denk ik eventjes nog ietsje langer (10 minuutjes) in de oven moeten laten zitten met een beetje alufolie erover....en hij blijft smeuig/niet echt nattig, wordt niet zo droog/sponsig (huh is dit een nederlands woord?) als een bisquit deeg. Hij wordt ook niet zo hoog, rijst maar een klein beetje.
wietske schreef:Maar wat is kardebonpoeder en kan je dat dus vervangen door die koek/ en speculaaskruiden ??
kardemom is een zalig kruid...waarschijnlijk ook mee gekomen tijdens de voc roof tochten. het zit in speculaaskruiden. De kardemom is een kleine peul met kleine ronde zaadjes erin. de peulen kun je ook zo los kopen en zijn lekker als je die mee laat stoven met rode kool of een paar peultjes in de theepot gooit. Grootste bestand deel van speculaaskruiden is kaneel dus als je speculaas kruiden gebruikt hoeven al de andere kruiden niet meer.
maar ik ben blij om te lezen dat hij lekker was...en misschien is morgen het flufferige gedeelte iets minder fluffig...is tie nog lekkerder
groet corinne
Groet Corinne