1 Laatst bewerkt door Peggy1 (17-10-2007 11:35)

Onderwerp: recept voor biscuit

Ik lees wel eens dat de biscuits bij sommigen mislukken. Ik heb nu een aantal taartjes gebakken en tot nu toe is bij mij nog niks mislukt. Misschien heeft iemand iets aan mijn recept. Het is erg simpel met weinig ingredi

Re: recept voor biscuit

Wat bedoel je met: bij mij nog nooit gelukt, dus succes voor 99% gegarandeerd? Je bedoelt waarschijnlijk dat het bij jou wel altijd lukt.............. ;)

3

hihi je hebt idd gelijk!!! Foutje! Het is bij mij tot nu toe nooit mislukt moest het zijn

4

Oh! Hier was ik precies naar op zoek! Nml vergeten biscuitmix te bestellen! Dankjewel peggy! Ik ga nu als een gek aan de slag!

5

ohja, nog een vraag; voor hoeveel taarten is dit beslag? Ik neem aan,

6

Ohhh.. Maar het is mislukt :( Het werd heel hoog, en toen ik de oven uitdeed; hops, zakte hij in elkaar!

7

Dat meen je niet!! Wat jammer zeg!! Ik laat het deurtje van de oven altijd even op een kiertje staan zodat de koude lucht er langzaam bij kan komen. Bij mij zakt ie ook altijd een heel klein beetje maar blijft toch nog erg hoog.

8

Ja, dat heb ik gedaan! Misschien komt  het omdat ik vier taarten tegelijk in een kleine oven had. Heb ze nu nog een keer gemaakt, en al die lage taarten op elkaar, zodat het een grote taart wordt..  48 eieren!!  48! Ik maak een bruidstaart; moet morgen klaar zijn en de marsepein is niet bezorgd.. Ben op t randje van paniek!

9

Dan wens ik je heel veel succes!! Wat een opgave....en dan ook nog eens zonder marsepein zitten. Good luck en we zien je creatie wel voorbijkomen dan!

10

voor diegenen die liever met gewichten werken kan je ook kiezen om het zo te doen:

voor ieder ei moet er 30 gram bakmeel en 30 gram suiker bij.
ik werk vanaf 5 eieren met 2 zakjes vanille suiker. Het recept is inderdaad hetzelfde en is een van mijn Favorieten :Y

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

11 Laatst bewerkt door manika (22-10-2007 10:02)

Ik maak altijd voor een ronde vorm van 20 cm :
-110 gram witte basterd suiker.
-3 eieren.
-110 gram zelfrijzenbakmeel.

20 minuten op 190 graden in de oven. Soms iets langer, want heb nu een opbouwende oven en dan gaat het wat langer erin.

Eieren en suiker mixen tot dikke / licht geel / creme kleurig beslag en daarna de zelfrijzenbakmeel erdoor heen doen. Heel luchtig erdoor heen spatelen.

Ik heb nu gemerkt, als ik 30 minuten mix dan rijst het de pan uit, dus ik mix 15 minuten met mijn Kenwood.

P.S voor een vorm van 26 cm doe ik het dubbele !!!!!! Belangrijk om te zeggen, dit zijn springvormen en niet van Wilton want als je die van Wilton gebruikt ( heb ik ook ) dan gaat er veel meer in en dan is deze hoeveelheid te weinig.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Mix jij echt 30 minuten??????????? Dat red ik nooit met mijn handmixertje!!! Ik ben het na 10 minuten al helemaal zat!!

13

Weet iemand trouwens hoe het werkt als je meer beslag gebruikt? Dit probleem had ik laatst dus....ik heb een grotere bakvorm gekocht en heb dan eigenlijk de dubbele hoeveelheid beslag nodig, maar heb geen idee hoe lang alles dan in de oven moet... Iemand tips?