1 Laatst bewerkt door SimoneB (11-10-2007 13:20)

Onderwerp: Niet zo'n geslaagde eerste taart...:(

Na van de week wat cupcakes gemaakt te hebben dacht ik ook maar eens aan een grote taart te beginnen... Tja, dat viel dus even tegen! Ten eerste is de taart ontzettend machtig en dus niet luchtig genoeg (ik had een recept voor moskovisch gebak gebruikt, maar denk dat ik beter biscuitdeeg kan doen volgende keer?)
Toen vergat ik vervolgens om de helft van de vulling erin te doen (en kwam erachter toen ik hem net helemaal had afgestreken met icing) dus dat schoot ook al niet op.

Vervolgens lukte het goed erom heen krijgen van de fondant ook al niet zo best, dus dat scheurde op sommige plekken en ik kreeg het er gewoon niet mooi glad omheen... En toen lukte het decoreren ook al niet erg! Wat een drama he.. haha..:)
Ik had namelijk bedacht om voor mijn schoonouders een bedank-taart te maken omdat ze voor onze katten hadden gezorgd tijdens onze vakantie... Die punt is eruit omdat ik hem niet durfde weg te geven zonder te proeven...

Kortom... het ging allemaal niet zo bijster goed... Ben ik nu een volslagen mislukking of zijn er meer mensen die hun eerste taart niet zo goed is verlopen?

http://www.junglefrog.com/coppermine/albums/userpics//20071010-1700.jpg

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Niet zo'n geslaagde eerste taart...:(

Alle begin is moeilijk, maar aldoende leert men. Wat een wijze woorden hahaha. Nee hoor, even zonder gekheid, bij een eerste taart komt er zoveel op je af en ben je nog zo aan het zoeken wat je het beste kan doen. Lekker hier blijven rondhangen en veel kijken en lezen en je hebt het zo onder de knie. Nog eentje dan om het af te leren: oefening baart kunst!!!

Enne, vind het voor een eerste best knap gedaan hoor, leuk ook dat pootafdrukje aan de zijkant!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

nou de mijne lukte ook niet goed de eerste keren

en moet nog steeds oefenen maar het oefenen is al zo leuk hihi

En vind hem wel leuk geworden hoor

4

enne...was tie lekker? je hebt een flinke punt genomen van dat zware gebak hahaha
ik vind je eerste taart goed gelukt...denk dat het soms een beetje moeilijk is wat je in je hoofd hebt om dat te kunnen realiseren...maar ja over een paar taarten vliegt het fondant scheurloos over je taart, heb je je perfecte bakmix gevonden en vergeet je hem niet meer te vullen en gaat het decoreren je al een makkelijker af....dus doorzetten! maar nogmaals ik vind het een super taartje!!!
groet corinne

Groet Corinne

5

Ik vind t een erg leuk taartje geworden hoor, vooral voor een eerste. En ik ken t, dat scheurende fondant. Ik ben ook nog niet zolang bezig. Mn eerste 2 taarten gingen super, en bij de volgende scheurde t fondant steeds :-(. Maar zoals ze hier zeggen, oefening baart kunst he.

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

6

Ik vind hem leuk!!!!

Die poezevoetjes... geweldig!!
En knap: een gepuzzelde poes EN een geboetseerde!

Wat nou "volslagen mislukking"? ECHT NIET !!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Ik vind hem eigenlijk best wel leuk geworden... Zo op de foto ziet ie er ook lekkerrrrr uit :-)

8

Ik vind dat deze taart er geslaagd uit ziet hoor! Knap hoor voor een eerste keer!

9

Jullie zijn allemaal veel te aardig!!! Maar wel heel lief! Bedankt allemaal voor de positieve commentaren.. Ik voel me al weer wat beter! :)

10

Nou zo'n mislukkeling ben je echt niet hoor!! Je taart ziet er goed uit voor een eerste!! Gewoon doorgaan met veel oefenen en je zult zien, bij elke taart gaat het weer een stukje beter!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (11-10-2007 12:38)

Nou ben ik zo benieuwd naar je taart...zie ik hem niet!! Ik heb een leeg vierkantje met rood kruisje...!

12

O jee wat stom... ik zat mijn website op te schonen en heb hem blijkbaar per ongeluk verwijderd... komt zo weer goed!

13

Nou ik vind hem helemaal super hoor.
Ik heb gister ook mijn eerste taartje gemaakt,maar dat ziet er nog lang niet zo mooi uit als deze

Groetjes Inge

14

Leuk gemaakt, nu nog zorgen dat ie smaakt, hihi. Ik zweer bij de biscuitmix van de webshop!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

15

Ik vind het vooral geweldig dat je hem eerst ging proeven, voordat je hem weg ging geven!! Ik ben ook altijd een beetje bezorgd of hij wel lekker en gaar enzo zal zijn! Ik vind hem prima!

Je hart fluitsert, luister goed!

16

Ik vind hem mooi! Was hij ook lekker? Dat kunnen we namelijk niet zien op de foto!
Weet je wat het 'probleem' is hier? je ziet zoveel ontzettend mooie dingen, dat je eigen taart al heel gauw een misbaksel lijkt. Maar voor dit exemplaar hoef je je echt niet te schamen hoor.

17

leuk gedaan hoor en ja blijven oefenen.

18

Op de vraag of de taart lekker was; hmmm, hij was niet onaardig maar ONTZETTEND machtig en zwaar. Doordat ik de tweede vulling was vergeten was ie ook ietsje te droog, maar goed, hij was zeker wel te eten. Maar ik heb lekkerdere (is dat een woord??) gegeten! :)

19

Zal je vast waarschuwen, zet een paar forummers bij elkaar op een workshop en in jouw geval een taart fotograferen workshop, ze kunnen het alleen maar over taart hebben en binnen no time weet je alles wat je weten moet en zal je versteld staan van de volgende taart, zoals ik al eerder zei, oefenen. Zal je maar niet vertellen over mijn eerste taart, maar je hebt overal van die handigheden voor en die moet je even weten!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

20

Vind het toch ook een hele goeie taart om mee te beginnen! Lekker blijven proberen en oefenen en knutselen en ze worden steeds beter :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"