1

Onderwerp: Vraagje

Ik heb dus net de basis biscuit gemaakt voor  een taart (die van hier op de site)
Maar is dat normaal dat het binneste zo dik is zo vast is, weet niet hoe ik het precies moet uitleggen.hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

En ik had dus gedacht dat ie na het bakken veel meer omhoog zou zijn gekomen, maar nu moet ik er dus twee bakken als ik de taart wil gaan vullen.

Groetjes Inge

2

Re: Vraagje

Ik heb dat steeds gehad wanneer ik zelf bloem suiker etc bij elkaar deed om een kapsel te maken. Keurig de beschrijvingen gevolgd over het mixen, voorzichtig spatelen maar toch......geen centimeter omhoog en heeeele compacte biscuit. Geen idee waar het aan lag dus ik gebruik nu steeds de mix van de webshop. Ik had echt alle tips gebruikt maizena, apart mixen, ga maar door maar niks hielp.

succes ermee!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

ja dit is dus de eerste keer, maar kan iemand me vertellen als de taart opgespoten word en gevuld word met bv jam, word de biscuit dan vanzelf nog een stuk zachter.

Ooh dan moet ik straks een effe gan neuzen in de webschop. maarik moet eigenlijk alles melkvrij hebben vandaar dat ik zelf met de ingredienten aan de slag was gegaan.

Groetjes Inge

4 Laatst bewerkt door lune (10-10-2007 16:03)

ik had het ook met zelf een biscuit bakken, dat was veel compacter dan de webmix, die is veel luchtiger (al heeft dat me dan weer 2 kapsels gekost om 1 hoge te krijgen)
Ik heb net even bij de ingredienten gekeken maar er zit wel mager melkpoeder in de webmix

Alles goed???? nee 3 fout

5

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je taart niet goed gaar is geworden. Ik had dit pas met een heel grote taart 30 cm. Het binnenste was een beetje sponzig zeg maar. Het snijdt ook heel anders. Heb je de mix 8 minuten op de hoogste stand laten mixen?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

MMM das jammer dat in die webmix melkpoeder zit, (taart is voor mijn dochter en heeft koemelkallergie vandaar)

Ja ind sponzig dat woord was ik aan het zoeken haha.
Het taartje heb ik nu af, en ik moet zeggen vind hem redelijk gelukt voor de eerste keer.
Alleen de smaak die was minder.
dus nog effe oefenen

bedankt dames voor de tips

Groetjes Inge

7

Hoi Inge-Sophie,

dit recept gebruik ik altijd voor mijn biscuit
Het is me alleen de eerste keer mislukt en toen ik het meel erbij had gemixt met de kenwood. :S
Ik hoor van iedereen dat hij lekker is. (vind ik zelf ook natuurlijk :9)

Succes!

8

Hallo Nathalie

Dankje voor het recept, maar is dit dan wel een bodem wat je nog eens door kan doen, of moet ik er daar dan ook twee van maken zodat ik er een vulling tussen kan doen???

Groetjes Inge

9

Ip kan je die nog minstens 2x doorsnijden om te vullen. Ik mix ongeveer 10 min op de hoogste stand met de Kenwood KM300. Daarna met de roerlepel van tupperware de gezeefde bloem er beetje bij beetje bij scheppen. Wel goed erop letten dat al de bloem verdeeld wordt en dat je geen "pockets" bloem in je deeg hebt. Het bakken doe ik met oplopende temperatuur. 145-155-170 in de hetelucht oven. Ik moet nog eens de tip uitproberen om met aflopende temperatuur te bakken.

Succes!

10

dan ga ik dit recept ook maar eens uitproberen.

maar hoe bedoel je precies oplopende temperatuur??
hoelang laat je dan tussen 145-en 155 zitten en tussen 155 en 170?

Sorry voor de vele vragen,maar ik ben echt helemaal nieuw in bakland, maar vanmiddag de eerste taart gemaakt en vond het helemaal super om te doen, haha als de smaak nu ook nog eens super is dan ben ik al een  heel eind haha

Groetjes Inge

11

Had ik vergeten erbij te zetten. Sorry,

13 min  op 145
13 min op 155
13 min op 170

Dan wel even controleren of je taart gaar is. En evt langer laten staan. LET WEL: iedere oven is anders dus het kan zijn dat je net iets hoger/lager/korter/langer moet met je temp/tijd. Gewoon veel proberen :lol:

12

Zit er in de biscuitmix melkpoeder? Ik heb een 5 kilozak, die nu in een bewaarbak zit dus kan het zelf nu niet nakijken.... Gaat het niet over botercreme-mix?
Ik heb namelijk ook een lactosevrije opdracht in het verschiet en zou daar dus nooit bij hebben nagedacht!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

dankje nathalie

Tom poes, ja daar kan ik je helaas ook niet meer helpen, maar daarom was ik al zelf aan de slag gegaan, want zo weet ik zeker wat erin zit vandaar.

Groetjes Inge

14

@tom poes
In die mixen zit inderdaad melkpoeder en in de fondant van Bakels ook.
Die van Ballina is wel geschikt voor lactosevrije mensen ;)

Ik heb het ook eens moeten maken, en de botercreme had ik met alpro soyaboter en  poedersuiker gemaakt en veel vanille essence voor de smaak !

15

Nathalie  Ik heb dus net jouwn recept eens gemaakt, ben eens benieuwd, heb hem nu gewoon nog in de oven in de vorm staan, om af te koelen,maar zo hoog is ie eigenlijk niet.
(hoe hog wordt ie als jullie hem maken??)

En ik weet niet of er veel verschil tussen de oven s zit hier is het een elektrische.

Groetjes Inge

16

en hoeissie geworden?

17

Nou hij is volgens mij niet zoals hij hoort te zijn, is net 1,5 cm hoog.
En als ik aan de onderkant voel voelt ie nog een beetje sponzig aan en als ik zachtjes de bodem een  beetje indruk is het alsog je het geluid hoort wat je hoort als je een spons uitdrukt.

hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.

Zou ik hem dan toch niet lang genoeg gebakken hebben??
maar ben altijd  bang dat hij er te zwart uitkomt haha

pppff haha het wordt nog wat zeg, denk dat mijn dochter voor haar verjaardag een kleine cupcake je krijgt want weet niet of een taart gaat lukken.

Groetjes Inge

18

Inge-sophie,

Ik heb je een mailtje gestuurd.

Mijn taart is altijd toch 5 cm of hoger. (hij piept dan net boven de bakvorm uit)

19

Ooh ok ik zal  zo effe gaan neuzen.tussen de mail
Ooh nee boven de bakvorm dan zou hij wel erg groot zijn geweest.
ja misschien heb ik hem ook wel niet lang genoeg in de oven gelaten.
45 tot 50 min maar hier is een elektrische maar heb ik dus ook gewoon op 180 gezet.

Groetjes Inge

20

huh net hier een hele tekst getypt en nu is het foets.

maar goed, ik heb dus vandaag bij mijn moeder samen met haar een bodem recept gemaakt, en dat zag er gelukkig heel anders uit dan die andere twee wat ik heb geprobeerd, en nu wil ik morgen de taart verder gaan afmaken en als dat dan wel lekker smaakt,dan maak ik voor mijn dochter haar verjaardag zo'n taart en dan probeer ik na haar verjaardag wel nog eens de andere recepten uit. maar dan heb ik nu teminnste  wat voor haar verjaardag.

Groetjes Inge

21

gelukkig dat die gelukt is en wat heb je nou anders gedaan dat deze wel goed gelukt is?
Freubel ze en we zien het resultaat wel

22

Nou het is gewoon een heel ander recept.

Ja laat het zeker zien haha als het wat is geworden

Groetjes Inge