1

Onderwerp: Marsepein op bol

Ik heb het hele forum afgezocht, maar niet gevonden, dus hier mijn vraag.
Ik heb vorige week een halve bol gebakken en deze wilde ik bekleden met marsepein. Ik heb het netjes uitgerold en daarna over de bol gedrapeerd.
Hoe krijg ik nu die plooien weg? Ik wil graag een gladde taart.... Wie heeft er tips?

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

2

Re: Marsepein op bol

misschien heb je hier wat aan?
http://vimeo.com/298002

Alles goed???? nee 3 fout

3

Als je de marsepein van bovenop de bol langzaam naar beneden glad strijkt, dan moet het lukken.

Zorg dat de lap 'losjes' op de bol rust... als de marsepein te dun is uitgerold zal het karweitje trouwens wat moeilijk zijn dan wanneer je een wat dikkere lap hebt...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Helaas, het is weer niet gelukt. Op een 'gewone' ronde taart lukt me wel. De bol is een probleem.....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

5

Heb een keer op een filmpje gezien dat een taart op een kleinere verhoging werd gezet, bijv een blik soep, zodat de marsepein naar beneden hangt. Heb het zelf ook al eens geprobeerd en ik vind het ideaal.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Teiget schreef:

Helaas, het is weer niet gelukt. Op een 'gewone' ronde taart lukt me wel. De bol is een probleem.....

Wat vreemd, ik vind zelf een bolvorm veel makkelijker te bekleden! Inderdaad de marsepein valt er zelf omheen, en dan van boven naar beneden werken.

Mijn website: Presentaart