Onderwerp: Neopets en drakentaart
Wat moet het dit jaar zijn, vroeg ik een week voor de dubbele verjaardag aan m'n vriendin. Vorig jaar een zeer provisorische barbietaart en een dino-eiland met fondant, maar hobby's van onder-de-tieners veranderen per jaar. Inderdaad. Nu moest het voor Bence een draak zijn en voor Dunya iets met neopets. Neo-watte?? Neopets, jaja, de nieuwe variant op de furby, de tamagochi en andere beestjes die je moet voeren en verzorgen, goeddeels virtueel. Nou, Bence was ook wild van neopets, dus het mocht ook 1 taart zijn met dat onderwerp.
Na mijn www-inwijding in het wezen van de neopetwereld koos ik een neopetdraak, genaamd Skeith; een goede combi, dacht ik. Wegens giga copyrights en slimme merkbescherming maximaal op 150 pixels te vinden, maar dat gaf desondanks een goed beeld - het zijn goeddeels schematische beesten. Puzzelen? Boetseren? 3D? Ik koos voor 3D en zou tegelijk toch wat andere neopets boetseren; ik kon maar eens met oefenen beginnen... Ik had het allebei nog nooit gedaan, dus maakte me best zorgen.
Maar... het kwam best goed, al heb ik meteen weer wat dingetjes bijgeleerd en zou ik volgende keer al weer dingen anders doen (wie nog tips heeft om marsepein echt hard te krijgen - z'n oren en vleugels wilden niet blijven staan, ondanks tylosepoeder; toch maar met fondant doen??).
Toch presenteer ik met trots mijn vierde en vijfde echte marsepeintaart en de eerste 3D- en boetseer'monsters' ooit: draak Skeith en een klein (16 cm) neopettaartje. Een extraatje, omdat ik die draak bij nader inzien (in de nacht van zaterdag op zondag...) toch wel heel erg een jongensding vond en ik me Dunya's mega-blije koppie van vorig jaar nog kon herinneren om haar hoogstpersoonlijke taart.
O ja, en tussendoor knutselde ik nog tweepersoontaartje voor de onderbuurvrouw, die altijd zo lief de pakjes voor me bewaart die - onder meer - de webshop voor me brengt.
O ja, simpele vullingen: frambozenjam en slagroom met verse frambozen in Skeith en het roosjesdingetje en aardbeienjam en slagroom met verse aardbeien in het neopettaartje. Ales afgesmeerd met botercreme en gedecoreerd met marsepein.