1

Onderwerp: Neopets en drakentaart

Wat moet het dit jaar zijn, vroeg ik een week voor de dubbele verjaardag aan m'n vriendin. Vorig jaar een zeer provisorische barbietaart en een dino-eiland met fondant, maar hobby's van onder-de-tieners veranderen per jaar. Inderdaad. Nu moest het voor Bence een draak zijn en voor Dunya iets met neopets. Neo-watte?? Neopets, jaja, de nieuwe variant op de furby, de tamagochi en andere beestjes die je moet voeren en verzorgen, goeddeels virtueel. Nou, Bence was ook wild van neopets, dus het mocht ook 1 taart zijn met dat onderwerp.
Na mijn www-inwijding in het wezen van de neopetwereld koos ik een neopetdraak, genaamd Skeith; een goede combi, dacht ik. Wegens giga copyrights en slimme merkbescherming maximaal op 150 pixels te vinden, maar dat gaf desondanks een goed beeld - het zijn goeddeels schematische beesten. Puzzelen? Boetseren? 3D? Ik koos voor 3D en zou tegelijk toch wat andere neopets boetseren; ik kon maar eens met oefenen beginnen... Ik had het allebei nog nooit gedaan, dus maakte me best zorgen.
Maar... het kwam best goed, al heb ik meteen weer wat dingetjes bijgeleerd en zou ik volgende keer al weer dingen anders doen (wie nog tips heeft om marsepein echt hard te krijgen - z'n oren en vleugels wilden niet blijven staan, ondanks tylosepoeder; toch maar met fondant doen??).
Toch presenteer ik met trots mijn vierde en vijfde echte marsepeintaart en de eerste 3D- en boetseer'monsters' ooit: draak Skeith en een klein (16 cm) neopettaartje. Een extraatje, omdat ik die draak bij nader inzien (in de nacht van zaterdag op zondag...) toch wel heel erg een jongensding vond en ik me Dunya's mega-blije koppie van vorig jaar nog kon herinneren om haar hoogstpersoonlijke taart.
O ja, en tussendoor knutselde ik nog tweepersoontaartje voor de onderbuurvrouw, die altijd zo lief de pakjes voor me bewaart die - onder meer - de webshop voor me brengt.

http://www.mswoord.nl/taart/Neopetdraak.jpg
http://www.mswoord.nl/taart/Neopets.jpg
http://www.mswoord.nl/taart/Onderbuuf.jpg

O ja, simpele vullingen: frambozenjam en slagroom met verse frambozen in Skeith en het roosjesdingetje en aardbeienjam en slagroom met verse aardbeien in het neopettaartje. Ales afgesmeerd met botercreme en gedecoreerd met marsepein.

Groetjes, Moon

2

Re: Neopets en drakentaart

Wat supergoed gelukt zeg! Dat roosje is ook zo mooi!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

3

3 PRACHTIGE TAARTEN!!!! :Y:Y:Y:Y:Y:Y

4

Wat een kunstwerken!

5

Inderdaad prachtig :) Ik speel dat jaar met vlagen alweer zo'n 7 jaar en ik herkende ze meteen :)
Erg goed gelukt, zeker de Skeith en Kacheek vind ik prachtig!

6

Jeeeeeeemmmmmig! Die draak is geweldig! Hij kijkt ook zo lekker vals... ;)

De andere twee taarten zijn ook super zeg... die Neopets... zijn toch van Het Kruidvat?

Wat is je roosje ook mooi geworden... prachtig, die dubbelkleur!

Lekkere vullingen ook! :9

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3 geweldige taarten

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

8

Niet meer normaal, super gedaan hoor!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

Whaaaaaaaa, een draak.
hahahaha, hij is super goed gelukt, en wat een werk al die schubben,
jij bent een geduldig mens.
Dunya's taartje daar zal ze zeker super blij mee zijn, nou en je
buurvrouw ook, je hebt goed je best gedaan. :thumb:

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

10

Wat een supertaarten!! Goed gedaan!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

JEETJE! Die draak is onwijs stoer zeg. Wat een werk zal dat geweest zijn.
Ik vind ze allemaal super hoor, maar je draak is echt favoriet.

12

Wat een draak van een taart, fantastisch!

Je hart fluitsert, luister goed!

13

Dankjewel voor al deze lieve reacties! Ik zie dat er al anderen zijn met Neopets-liefhebbertjes in huis... Nou, Koenie, je kunt die dingen verzamelen bij Kruidvat, maar het is een website met allerlei getekende diertjes die al een paar jaar bestaat en die inmiddels booming business is.

Groetjes, Moon

14

heel mooi zeg..alle 3!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

15

Drie geweldige taarten, vooral de draak is super :Y, heel knap en mooi gemaakt!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

16

wauw mooi zeg die draak is stoer zeg en je roosje vind errug mooi, 3 leuke taarten!!!

17

WOW !!!!

Die Neopets zijn helemaal in !!!!!!!! Echt heel leuk gemaakt !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

18

Geweldige draak, wat mooi al die schubben !!! Hier zijn de neopets niet een hype maar vind ze erg leuk :)

19

Wauw, wat een gaven draak!
Je neopets taartje is een leukerd en die met dat roosje vind ik erg lief. Supermooie roos!

20

Koenie schreef:

Jeeeeeeemmmmmig! Die draak is geweldig! Hij kijkt ook zo lekker vals... ;)

De andere twee taarten zijn ook super zeg... die Neopets... zijn toch van Het Kruidvat?

Wat is je roosje ook mooi geworden... prachtig, die dubbelkleur!

Lekkere vullingen ook! :9

De Neopets zijn bij de kruidvat als plushies en verzamelkaarten inderdaad. Maar neopets is officieel al jáááren een online game (eerst alleen in het Amerikaans/Engels, tegenwoordig ook in het Nederlands). In die game heb je een stel dieren, de neopets en door het spelen van allerlei minigames verzamel je punten waarmee je items kunt kopen die je voor je dier kan gebruiken. Je kan huizen bouwen, outfits samenstellen, de arena ingaan, met een oorlog meevechten etc.

Ik vodn het dan ook erg grappig dat het ineens bij de Kruidvat kwam, kende het nu denk ik al 7 jaar.

21

Niet zo heel gek, Sarakim. Aangezien dit soort dingen vooral bij (jonge) kinderen aanslaat en die nog niet zo heel goed zijn in Engels, breekt het pas echt door als er een Nederlandse website is. En die bestaat nog geen zeven jaar, volgens mij...

Groetjes, Moon

22 Laatst bewerkt door Antoinette (08-10-2007 14:51)

Wat een geweldige !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Taarten zeg!!!
Ben weg van je Draak,maar die andere mogen er ook zijn zeg!!!!
ps.Helemaal niet nieuwsgierig hoor maar ken jij Peronne?????

Pluk de dag!

23

@Antoinette.
Peronne? Ik heb even gegoogled en denk niet dat je overleden remonstrantse of het plaatsje in Frankrijk bedoelt. De galerie in Helmond, dan? Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is bij me om de hoek - bijna letterlijk. Wel nieuwsgierig waarom je dat wilt weten...

Groetjes, Moon

24

Je draak is suuuuper, je beestjes suuuuuperknap geboetseerd, en je bolletje heeft een suuuupermooie roos!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"