Onderwerp: een vraaag over ganache en marspein
stel dat je je taart overgiet met ganache kan je er letters van marspein op doen??? Gaat dit niet smelten ivm de slagroom die in de ganache zit??
xx bedankt voor het helpen alvast!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » een vraaag over ganache en marspein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
stel dat je je taart overgiet met ganache kan je er letters van marspein op doen??? Gaat dit niet smelten ivm de slagroom die in de ganache zit??
xx bedankt voor het helpen alvast!
marsepein smelt bij slagroom, maar met ganache weet ik niet?
marsepein smelt bij slagroom, maar met ganache weet ik niet?
een tijdje geleden een taart gemaakt en de marsepein smelte niet, zelfs niet na een dag. Marsepein op ganache smelt niet. zeker weten
Ik hoorde ook altijd horror-verhalen over ganache en marsepein
Maar ik smeerde in het begin zelfs taarten af met (opgeklopte) ganache, en dat ging prima (met fondant). Wist ik veel
Ja hoor dat gaat inderdaad goed.
De laatste tijd heb ik verschillende taarten met ganache gemaakt met zowel fondant als marsepein als decoratie en heb er geen problemen mee gehad.
maar opgeklopte ganache??? ik kookte het zeg maar wat in het recept stond en dan over de taart heen gieten, dus ik moet het eerst nog opkloppen (voor de slagroom erin) zodat het dikker wordt???
na het koken en de chocolade oplossen laten afkoelen.
Dan opkloppen met de mixer tot een luchtige mousse (=luchtiger, nog steeds best heftig).
Dan gewoon besmeren zoals met botercreme.
Wat zij doet is inderdaad gewoon de taart overgieten met de ganache, niet opgeklopt.
dank je weet weer wat meer !! kuszz
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » een vraaag over ganache en marspein