Onderwerp: Chocoladebisquit
Hebben jullie ook ervaren dat de chocoladebisquit minder zacht en luchtig is als de normale????
Vind hem iets anders qua structuur in de mond proeven.
De normale is zo zacht en vers en dat miste ik met die chocbisquit.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Chocoladebisquit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hebben jullie ook ervaren dat de chocoladebisquit minder zacht en luchtig is als de normale????
Vind hem iets anders qua structuur in de mond proeven.
De normale is zo zacht en vers en dat miste ik met die chocbisquit.
Dat hangt er een beetje van af, hoe maak jij chocoladebiscuit?
ik vind het ook hoor, ik maak hem met de biscuitmix en dan wat cacao eraan toevoegen (soms wat suiker, niet altijd), en ik heb geprobeerd met extra water (een beetje, maar hij blijft wat droger.
Wel net zo luchtig bij mij, maar toch wat droger.
Ik gebruik nu als ik chocola nodig heb de pakjes Sachertaart (bij de AH van Dr. Oetker). Daar moet nog wel boter bij, maar het is toch een erg luchtige taart en hij valt erg in de smaak in mijn omgeving. De chocoladeglazuur doe ik er meestal nog wel tussen als laagje
En als je er nou wat extra ei doorheen zou doen, zou dat schelen?
Bij mij wordt chocoladebicuit ook een stuk minder luchtig (hoog) en wat droog van smaak. Wat ik toevoeg aan cacao dat laat ik weg met biscuitmix. En ik voeg ook wat extra water toe, dan is de taart niet zo droog. Ik heb gelezen dat je wat extra bakpoeder kan toevoegen zodat het toch luchtig wordt, maar ik heb het nog niet geprobeerd
Ik heb daar dus geen last van dat het droger wordt. Ik doe er een scheut melk bij ipv water.
Ik ga het ook eens proberen om biscuitmix wel te laten voor de cacao, dan heb je nog net zo veel 'poeder'. Ben benieuwd.
Ik vind die pakjes Sacher torte namelijk vrij prijzig...
Ja, die vind ik ook prijzig en zeker omdat ze het laatste jaar allemaal mislukt zijn! Dat had ik vroeger nooit! Ze hebben de receptuur veranderd. Niet ten goede dus....
Succes met je chocobiscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Chocoladebisquit