Onderwerp: Botercreme: teveel, te machtig, te boterig?
Onlangs een taartje gebakken en bekleed met marsepein; daarom afgestreken met botercreme. Ik vond alleen dat aan de buitenkant erg veel botercreme zat. Had het dijkje ook niet helemaal aan de rand gespoten omdat ik las dat het dan soms naar buiten kwam, maar vond het nu wel erg veel botercreme. Mensen vonden hem - volgens mij daardoor, want de vulling viel nog wel mee- erg machtig. Hebben jullie dat ook? En aan de buitenkant had, voor het strakke, zelfs nog wel wat meer gekund merkte ik met bekleden.
Hebben jullie trucjes om niet teveel botercreme te moeten smeren? Misschien had ik het dijkje toch wat meer naar buiten moeten spuiten? Of alternatieven voor botercreme? Ik las dat iemand witte chocopasta gebruikte, hoeveel heb je daar dan van nodig? En waar haal je die, ik ken alleen die van de ah, weet niet of ze het op andere plekken ook hebben?
Nu denk ik wel dat ik de volgende keer mijn botercreme wat langer moet mixen, misschien helpt dat ook. Mijn mixer vertoonde kuren en ging uiteindelijk stuk, dus gisteren een nieuwe (betere) gekocht. Ik kan er ook smaakjes door doen natuurlijk, maar dan blijft het wel machtig als er zoveel botercreme tussen zit... Tips?
Hoop vragen, hoop dat jullie advies hebben!!