1

Onderwerp: vraagjes over leuke bruidstaart voor 1 dec.

Hallo allemaal, voor 1 dec mag ik een bruidstaart maken voor 100pers. Ik heb de vrije keus maar wat moet ik nu kiezen en wat is handig toch best veel taart dus ik dacht aan strak stijlvol iets met het seizoen en als vulling wat is lekker met het seizoen en houdbaar buiten de koelkast, alle ideeen zijn zeer welkom!!!!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

2

Re: vraagjes over leuke bruidstaart voor 1 dec.

Eens even denken..
Vullingen voor het winterseizoen:
-Kersenvlaaivulling
-Laagje chocolade
-Perenpudding
-Lekkere botercreme met kaneelsmaak, chocoladesmaak, kersensmaak enz.
Ik vind kaneel, peren, kersen en chocola echt bij de winter horen :)
Zomaar een paar ideetjes van verschillende vullingen ;)

3

een ff witte taart met daarop allemaal sneeuwsterren..die eventueel met sparkledust bepoederen???

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4 Laatst bewerkt door mascha (29-09-2007 18:50)

ohw, ik vind chocolade bij elk seizoen passen? :lol:

Wat ik weleens heb gedaan en wel lekker was, is speculaaskruiden door je biscuit, en dan vullen met amandelspijs (1 laagje). Eventueel de andere laag met iets anders (zal wel iets smeerbaars nemen om het niet te droog te maken, bijv. botercreme).
Dit is wel heel erg seizoenerig ;) Maar je drukt wel meteen een Sinterklaasstempel erop... Net wat je wilt natuurlijk.

Voor het uiterlijk, lastig, ik zou zelf wel met veel ideeen zitten (ik wil ook bruidstaarten maken!!! :(), maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Die sterren is wel mooi, maar ikzelf zou het niet zo leuk vinden om iets heel erg in het seizoen te krijgen. Ik zou persoonlijk liever iets meer 'klassiek' willen, met rozen en een mooi lint ofzo, maar dat is voor mij, en dat kan voor iemand anders heel anders zijn natuurlijk.

Ik denk dat je niet zo snel iets maakt dat niet naar je eigen smaak is (tenzij iemand daarom vraagt).

Maar ik zou zeggen, je hebt de vrije hand, ga los!!! :D

Mijn website: Presentaart

5

Ja, een mooie witte taart met sneeuwsterren lijkt mij ook heel stijlvol!
Enne als vulling misschien botercreme(mix) met schuddebuikjes (of geplette speculaasjes of kruidnootjes) en mandarijntjes. En dan de taart besprenkelen met een lekkere likeur (Cointreau of zoiets.
Kaneel is ook echt winters inderdaad (lekker besprenkelen met kaneelsiroop of -likeur).
Walnoten, (stoof)peertjes, caramel en sinaasappelen vind ik ook erg winters. Misschien kun je er iets mee! Succes!

Groetjes Ingrid

6

Of een witte taart met gouden sterren. Witte taart met hulst blaadjes en rode besjes.

Veel succes met je opdracht!

groetjes Francisca

7

Maar dames... in een bruidstaart hoort toch gewoon champagnecreme?????

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

super fijn dat jullie allemaal meedenken, champagne creme is daar een recept van? en is deze buiten de koeling houdbaar?

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

9

bakkertje schreef:

super fijn dat jullie allemaal meedenken, champagne creme is daar een recept van? en is deze buiten de koeling houdbaar?

Voor champagnecreme gebruik je champagne ipv water om de botercreme te maken. Deze is gewoon, net als gewone botercreme, buiten de koeling houdbaar. Geen dágenlang natuurlijk... maar dat geldt voor gewone botercreme ook.
Champagnecreme is poepiechique! Het h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10 Laatst bewerkt door lilo (30-09-2007 21:40)

Of voor de vulling: een met marasquin op smaak gemaakte botercreme met banketbakkersroom met stukjes amaretti en vruchtjes erdoor (bv mandarijn, ananas en aardbei). En dan het kapsel ook getrempeerd met marasquin suikersiroop. Ook heel bruidstaarterigs! (is wel even houdbaar buiten de koelkast is mijn ervaring en anders laat je de bbr weg)

Maar ik neem aan dat je voor 100 pers met meedere lagen werkt dus je kunt het jezelf ook nog moeilijk maken en met meerdere vullingen werken!

Verder vind ik zelf de klassieke bruidstaart mooi, met witte of creme ondergrond en donkerrode linten en rozen ofzo. maar een thema is natuurlijk ook altijd leuk... (als je iets weet...)

Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

Wat leuk dat je vrije keus hebt! Als je een seizoenstaart wilt maken, zou ik even kijken bij Google afbeelding kijken (zoeken naar autumn of winter wedding cake).
Ook bij www.sweetthings.nl staan leuke bruidstaarten!

12

Geweldig zeg....een bruidstaart waar je de vrije hand in mag hebben en dan ook nog met een winterthema !!

Ik zou ook gaan voor de ijskristallen (hulst ed wordt zo kerst-achtig en je zit nog voor de goedheiligman :O)
Misschien aangevuld met van die ijspegels (RI) langs de rand van de bovenste laag bijvoorbeeld...en dan een pinguin/ijsberen caketopper ???
Ben nu al benieuwd naar je resultaat...hier kun je zo iets leuks mee !!
En als het niet wit moet/mag zijn is (ijs)blauw misschien ook leuk ?