1

Onderwerp: gumpaste

Help, ik heb gumpaste gekocht (zie babbel na het bakken) die niet droogt.
Wie weet raad? Ik ben bloemen aan het maken en zelfs met tragant gom erdoor blijven die na 24 uur nog slap. Ik ben echt ten einde raad omdat de taart vrijdag af moet zijn. Ga nu maar zelf flowerpast proberen te maken, maar ik henb al meer dan 30 bloemen klaar, kan ik daar nog wat mee?

2

Re: gumpaste

Claartje,

Ik kan je morgen een pakje goede gumpaste toesturen per post als je dat wilt, eentje die wel droogt dus ;) (had je topic gelezen, geen idee waar je bent geweest overigens, maar ben wel blij dat je weer bij ons terug komt :D). Het pakje past door de brievenbus, dus dan heb je het wellicht vrijdag nog in huis, maar of dat nog op tijd is....? Halen is natuurlijk ook een optie, dat kan morgenochtend al, maar ik weet niet hoe ver het voor je is? Mail me anders maar even: info apenstaartje deleukstetaartenshop punt nl

Wat ook nog kan is een oproepje plaatsen met daarin je omgeving, want wellicht is er iemand in jouw buurt die onze gumpaste op voorraad heeft waar je even een pakje van mag lenen?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Hoi Inge,
de taart moet vrijdag af zijn dus dat is te laat, maar in ieder geval bedankt. Als je babbel na het bakken goed leest weet je waar ik geweest ben en dat had  te maken met het formaat dozen dat ze daar hadden. En omdat ik niet twee keer verzend kosten wilde betalen kocht ik de gumpaste er maar bij. Maar ik heb mijn lesje geleerd hoor! En ga nooooit meer ergens anders bestellen!
Ik heb de bloemen nu in de oven liggen op 50 graden en na anderhalf uur zijn ze een beetje hard geworden.

Ik woon in Groningen en heb geen auto, dus ik denk dat ik me zo maar even moet redden, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

4

Oh, sorry, ik las daar helemaal overheen :o *blond*

Jammer dat ik je verhaal niet eerder las, vanmiddag was het nog wel op tijd geweest. Ik hoop dat het zo lukt in ieder geval, heel veel succes ermee en niet te veel stress want dan lukt de rest ook niet meer hoor!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

claartje schreef:

Help, ik heb gumpaste gekocht (zie babbel na het bakken) die niet droogt.
Wie weet raad? Ik ben bloemen aan het maken en zelfs met tragant gom erdoor blijven die na 24 uur nog slap. Ik ben echt ten einde raad omdat de taart vrijdag af moet zijn. Ga nu maar zelf flowerpast proberen te maken, maar ik henb al meer dan 30 bloemen klaar, kan ik daar nog wat mee?

Maak je oven op de laagst mogelijk stand warm vanavond (ongeveer 50 graden) en zet dan uit.
Pak de 2 minst mooie bloemen, ondersteun ze met wat keukenpapier en zet ze op een bakblik in de oven.

Sluit de oven en ga gewoon naar bed, check morgen hoe de bloemen aanvoelen, misschien voelen ze nog wat rubberig aan maar in principe zullen ze droog zijn en de vorm behouden als ik denk dat ik weet  wat er mee fout is. Lukt dat dna kun je de rest van de bloemen op dezelfde manier drogen morgen.

Er is sprake van een hele batch verkeerde gumpaste in Engeland, misschien is het hetzelfde merk als jij hebt, niet dat het helpt maar je bent niet alleen met je probs.

Probeer eens een gumpaste zelf te maken bij wijze van proef, zo heb je altijd een alternatief om op terug te vallen.

Succes

I believe in Sandy Claws

6

Ik heb ze inderdaad in de oven gedroogd en het is gelukt. Maar ik heb de oven gewoon aan laten staan. Na ongeveer twee uur zijn ze droog. Alleen werkt het nog steeds niet zo fijn als de vertrouwde flowerpaste. De bloemen blijven een beetje plat.
Het merk is: 'Bakels' geproduceerd in New Zealand'.

Ik zal zeker een keer proberen om zelf te maken, maar ga ook snel weer de oude vertrouwde bestellen!

7

Ik dacht tenminste dat ze gelukt waren. Toen ik ze vandaag op  de taart wilde doen waren ze weet gewoon helemaal slap geworden. Ik vind het maar raar.