claartje schreef:Help, ik heb gumpaste gekocht (zie babbel na het bakken) die niet droogt.
Wie weet raad? Ik ben bloemen aan het maken en zelfs met tragant gom erdoor blijven die na 24 uur nog slap. Ik ben echt ten einde raad omdat de taart vrijdag af moet zijn. Ga nu maar zelf flowerpast proberen te maken, maar ik henb al meer dan 30 bloemen klaar, kan ik daar nog wat mee?
Maak je oven op de laagst mogelijk stand warm vanavond (ongeveer 50 graden) en zet dan uit.
Pak de 2 minst mooie bloemen, ondersteun ze met wat keukenpapier en zet ze op een bakblik in de oven.
Sluit de oven en ga gewoon naar bed, check morgen hoe de bloemen aanvoelen, misschien voelen ze nog wat rubberig aan maar in principe zullen ze droog zijn en de vorm behouden als ik denk dat ik weet wat er mee fout is. Lukt dat dna kun je de rest van de bloemen op dezelfde manier drogen morgen.
Er is sprake van een hele batch verkeerde gumpaste in Engeland, misschien is het hetzelfde merk als jij hebt, niet dat het helpt maar je bent niet alleen met je probs.
Probeer eens een gumpaste zelf te maken bij wijze van proef, zo heb je altijd een alternatief om op terug te vallen.
Succes
I believe in Sandy Claws