1

Onderwerp: set gekocht maar nu ??

Heb de set met sugerpaste gekocht van de shop
1 x 250gr. Gumpaste
1 x 500gr. Modeling paste
1 x 500gr. Pastillage

Welke kan ik het beste gebruiken voor de letter met de tappits ? Gumpaste of toch de modeling paste ??

2

Re: set gekocht maar nu ??

Volgens mij kan het allebei... maar het logischt (is dat nederlands??) klinkt de gumpaste, of nog meer de pastillage..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ok ga het gewoon proberen dan weet ik het ! Vanavond niets meer van gekomen helaas dus morgen aan de slag, even 3 trommels zoeken zodat ik alles goed kan houden en dan open ik gewoon alle 3 de pakjes en test wat het (beste) werk !

4

Gumpaste en modelling paste kun je allebei gebruiken. pastillage lijkt me van niet omdat dat heel erg hard word. Daar maak je normaal gesproken onderdelen van of hele gebouwen die erg stevig moeten zijn.

groetjes francisca

5

gumpaste ging heel goed !! Ben erg blij met mijn nieuwe letters :)

6

ik wilde dit ook eens bestellen maar dacht: nu heb ik eigenlijk genoeg zonder dit er nog bij..
wat vind je van de modelling-set die erbij zit? ok?

7

ja ik had nog niets van dit alles dus ik vind het erg makkelijk. Heb alleen de gumpaste nog maar gebruikt en verschillende delen van de modeling set, erg makkelijk !

8

Marianne schreef:

Volgens mij kan het allebei... maar het logischt (is dat

Haha ik vind dat als hij er nog niet in staat dat hij bij deze in het woordenboek moet!!!
Maarre, mij lijkt het logischer dat het meest logisch is ofzo???

Ik weet het nu ook niet meer hoor, niets lijkt nog logisch ;) (ook biologisch niet :))

Maarre, geen idee van die verschillende pastes, ben ook zeer benieuwd. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld namelijk.
Ik dacht dat pastillage echt voor bouwwerken was.

Maar wat is nou precies het verschil tussen gumpaste en modelling paste????

Mijn website: Presentaart

9

hihi, ja het is "meest logisch", maar logischt klinkt veeeeeel leuker :D

Ja, dat verschil tussen gumpaste en modelling paste wil ik ook wel eens weten!

10

Hallo Dames,

Op zich staat bij elk product afzonderlijk in de webshop een volledige beschrijving. Gumpaste wordt hard en is zeer geschikt voor zeer dunne onderdelen, zoals hele fijne rozenblaadjes en bloemetje. Na drogen kun je er echt mee op de tafel tikken en dan hoor je dus echt dat het hard is. Je moet dit product echter zeer goed afgesloten bewaren, dus echt in een laag folie, dan in een stevige plastic zak en daarna in een afsluitbaar bakje. Sommigen bewaren het ook in de vriezer na openen, en dan halen ze steeds een stukje eruit wat ze nodig hebben zodat het niet uitdroogt.

Modelling paste is vooral een  pasta om mee te modelleren, het smaakt naar van die grote kauwgomballen, ik vind het wel lekker ruiken, maar als je niet van zoet houdt zul je het minder vinden. Het laat zich goed glad strijken. Wij maakten echter zelf de fout om er flink wat tylose doorheen te doen voor wat meer stevigheid, maar dat maakt het concept wel kapot. Een beetje kan geen kwaad, maar dus niet te veel. De modelling paste gebruik ik zelf met zeer goed resultaat in bijv. de Decoflex margriet. Met fondant lukt dat minder goed, omdat dit eigenlijk veel te zacht is voor in de vorm, maar de modeling paste ging prima. Marsepein gaat ook goed, maar omdat een margriet nu eenmaal wit mag zijn, is modeling paste dus een prima alternatief.

Pastillage is inderdaad echt voor bouwwerken. Je moet het vrij snel kunnen verwerken, maar je kunt er bijv. heel leuk een hondenhok mee maken of bijv. een schatkist, dus echt een bouwwerk wat je op de taart kunt verwerken of wat je als basis gebruikt. Denk bijv. aan een bloempot van Pastillage en daarin een cupcakes boeket of iets dergelijks. Ook zou je er torens van een kasteel mee kunnen maken à la de castle set van wilton. Dit product kun je echter niet dun uitrollen.

Ik hoop dat dit helpt in het begrijpen van de produkten, uiteraard kun je ons de vraag ook altijd rechtstreeks stellen als er onduidelijkheid is.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

hardstikke duidelijk Inge, bedankt weer!!! (zag wel op de webshop de beschrijving maar snapte nog steeds het verschil niet helemaal)

Even een dikke :thumb: voor jullie service, was weer helemaal toppie!!!

Mijn website: Presentaart

12

Ja, zo is het echt heel erg duidelijk!!!! Dank je wel Inge! (Ik heb die set ook, hahaha)

Groetjes Ingrid

13

ook dank namens mij ! Ik snap het nu ook, hoop dat ik de gumpaste goed hou, heb hem in een boterhamzakje in een tupperware bakje gedaan
vind het voor de letters heel goed gaan.