Hallo Dames,
Op zich staat bij elk product afzonderlijk in de webshop een volledige beschrijving. Gumpaste wordt hard en is zeer geschikt voor zeer dunne onderdelen, zoals hele fijne rozenblaadjes en bloemetje. Na drogen kun je er echt mee op de tafel tikken en dan hoor je dus echt dat het hard is. Je moet dit product echter zeer goed afgesloten bewaren, dus echt in een laag folie, dan in een stevige plastic zak en daarna in een afsluitbaar bakje. Sommigen bewaren het ook in de vriezer na openen, en dan halen ze steeds een stukje eruit wat ze nodig hebben zodat het niet uitdroogt.
Modelling paste is vooral een pasta om mee te modelleren, het smaakt naar van die grote kauwgomballen, ik vind het wel lekker ruiken, maar als je niet van zoet houdt zul je het minder vinden. Het laat zich goed glad strijken. Wij maakten echter zelf de fout om er flink wat tylose doorheen te doen voor wat meer stevigheid, maar dat maakt het concept wel kapot. Een beetje kan geen kwaad, maar dus niet te veel. De modelling paste gebruik ik zelf met zeer goed resultaat in bijv. de Decoflex margriet. Met fondant lukt dat minder goed, omdat dit eigenlijk veel te zacht is voor in de vorm, maar de modeling paste ging prima. Marsepein gaat ook goed, maar omdat een margriet nu eenmaal wit mag zijn, is modeling paste dus een prima alternatief.
Pastillage is inderdaad echt voor bouwwerken. Je moet het vrij snel kunnen verwerken, maar je kunt er bijv. heel leuk een hondenhok mee maken of bijv. een schatkist, dus echt een bouwwerk wat je op de taart kunt verwerken of wat je als basis gebruikt. Denk bijv. aan een bloempot van Pastillage en daarin een cupcakes boeket of iets dergelijks. Ook zou je er torens van een kasteel mee kunnen maken à la de castle set van wilton. Dit product kun je echter niet dun uitrollen.
Ik hoop dat dit helpt in het begrijpen van de produkten, uiteraard kun je ons de vraag ook altijd rechtstreeks stellen als er onduidelijkheid is.
Groetjes, Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat