Onderwerp: drama glazuurtaart
mijn zoon werd elf en wilde een glazuurtaart,
nadat ik er achter kwam dat ik toch echt geen drie dingen tergelijk kon doen (soep maken, guacamole en de taart) en daardoor de eerste twee taarten voordat ze de oven uitkwamen al kon afschrijven
besloot ik door deze ervaring wijzer geworden echt de tijd ervoor te nemen, de volgende taarten lukten!
helaas komt wijsheid niet met de jaren en dacht ik dat ik geen stokjes of karton tussen de taarten hoefde te doen.. tja.. ingezakte taart dus!
het glazuren is een kunst op zich bleek daarna; samen met mijn dochter kleuren mengen... helaas geen poedersuiker gezeefd dus klonten! maar ja het werd al later dus gewoon een taart ermee ingesmeerd.. de volgende laag ging iets beter..(een beetje) en de top laag werd weer te dun..grrr. ondertussen veel kijken op de site hoe het moest, bellen met een vriendin wat slim zou zijn...en toch maar gaan zeven van de poedersuiker... het kleuren van glazuur lijkt makkelijker dan het is; de kleur die we wilde kwam pas na een half potje wilson i.p.v. de druppel, maar de tip van de site om zwart erbij te gebruiken was helemaal super!
het versieren met m&m's was makkelijker, maar het glazuur spuiten een ramp; mijn nieuwe spuiten hadden er duidelijk geen zin in! de zak liet los van de spuit!
na al die uren is dit het resultaat....
volgende keer beter hopelijk!
(vulling slagroom met bastognekoekjes (gezeefd erdoorheen)
besluit na deze avond; snel een workshop volgen!