1

Onderwerp: drama glazuurtaart

mijn zoon werd elf en wilde een glazuurtaart,
nadat ik er achter kwam dat ik toch echt geen drie dingen tergelijk kon doen (soep maken, guacamole en de taart) en daardoor de eerste twee taarten voordat ze de oven uitkwamen al kon afschrijven
besloot ik door deze ervaring wijzer geworden echt de tijd ervoor te nemen, de volgende taarten lukten!
helaas komt wijsheid niet met de jaren en dacht ik dat ik geen stokjes of karton tussen de taarten hoefde te doen.. tja.. ingezakte taart dus!
het glazuren is een kunst op zich bleek daarna; samen met mijn dochter kleuren mengen... helaas geen poedersuiker gezeefd dus klonten! maar ja het werd al later dus gewoon een taart ermee ingesmeerd.. de volgende laag ging iets beter..(een beetje) en de top laag werd weer te dun..grrr. ondertussen veel kijken op de site hoe het moest, bellen met een vriendin wat slim zou zijn...en toch maar gaan zeven van de poedersuiker... het kleuren van glazuur lijkt makkelijker dan het is; de kleur die we wilde kwam pas na een half potje wilson i.p.v. de druppel, maar de tip van de site om zwart erbij te gebruiken was helemaal super!
het versieren met m&m's was makkelijker, maar het glazuur spuiten een ramp; mijn nieuwe spuiten hadden er duidelijk geen zin in! de zak liet los van de spuit!
na al die uren is dit het resultaat....
volgende keer beter hopelijk!
(vulling slagroom met bastognekoekjes (gezeefd erdoorheen)
besluit na deze avond; snel een workshop volgen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JH6LYYM.jpg

ik functioneer alleen op suiker...

2

Re: drama glazuurtaart

Ok, hij is niet helemaal strak, maar ik moet zeggen dat je taart, onderbord en tafelkleed, prima op elkaar afgestemd is.
Leuk geheel zo.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

3

Nou hij is toch feestelijk geworden! En waarschijnlijk ook nog lekker, dus dat zit alvast goed.
En van de rest kun je alleen maar leren!

Icing spuiten: gebruik eens een nylon zak met een koppelstuk en een spuitmondje, dat schiet nooit los. Het is even een keer een aanschaf maar daar kun je dan weer even mee voort en het scheelt heel wat frustraties!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Wat een gedoe, ik had de hele handel waarschijnlijk in een hoek gesmeten :D, dus alleen al petje af voor het doorzetten! En net wat Lieselotte zegt: hij ziet er heel feestelijk uit en zal ongetwijfeld lekker zijn :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5 Laatst bewerkt door Carina (25-09-2007 13:03)

Je hebt heel veel gevoel voor kleur. Nu nog het gevoel voor glazuur ;)  Hij is prachtig geworden hoor! En het allerbelangrijkste: volgens mij harstikke lekker :P

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Wij willen hier altijd een taart maken die mooier is dan dat je 'm in de winkel zou kopen. Vaak beginnen we er ook om die reden aan (de winkel is zo gewoon, niet mooi of apart genoeg enz)
Maar mensen die gewoon zelf een taart maken om zelf een taart te maken die zouden willen dat ze zo'n project hadden kunnen maken.
Met al die lagen en kleuren...het is wel iets anders dan een appel- of mon chou taart toch ?
In dat daglicht zeg ik dat je taart erg leuk is geworden. En zoals je zelff al aan geeft...wat leer je ontzettend veel van 1 zo'n taart he ? ;)

7

bedankt voor de opbeurende woorden, tjonge ik had het nog niet gezien dat het ook nog kleurde met het bord en tafellaken. mijn dochter koos de kleuren ( die heeft uberhaupt meer kleurgevoel dan ik.;)
goede tip over de spuitzak; ga ik naar op zoek..
en ach.. de volgende taart is bijna in de maak...het vriendje van mijn zoon wilde twee stukken en wilde er ook wel een voor zijn verjaardag; dus missie geslaagd!
ik moet zeggen dat ik een vulling van slagroom en marsepone lekkerder vind en met marsepein erop...maar ja, ik ben mijn zoon niet!
jullie steken me weer een hart onder mijn riem (was dat het spreekwoord?) en ik ga dus weer volle goede moed met de volgende taart aan de slag...

ik functioneer alleen op suiker...

8

Nou Irene ik vind het ook een hartstikke leuke taart geworden en deze vind je ECHT NIET in de winkel hoor!!
En nee hoor niet opgeven, weet zeker dat het de volgende keer stukken makkelijker gaat!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Wow Irene... wat een verhaal!

En wat knap dat je de rust hebt weten te behouden en toch nog zo'n supertaart hebt weten te maken. Vind de kleurstelling leuk, de versieringen, de vulling, het onderbord, het tafelkleed, de letters... oftewel alles!

Geen drama dus... integendeel!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

10

Met zo'n taart is het toch meteen een feestje?

Superfeestelijk hoor, en vast erg lekker. En zo samen met je dochter bezig zijn is erg leuk, weet ik uit ervaring.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Er staan heeeeel veeeeel taarten op dit forum, maar jij bent een van de weinigen die een taart helemaal heeft geglazuurd! Dus wat dat betreft is 'ie zowiezo al uniek! En buiten dat ziet 'ie er ook heel mooi uit!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"