Onderwerp: bloemetjestoetjeswelkomtaart of zoiets....
Allereerst even mijn complimenten voor al die mooie taarten die weer gepost zijn! Heb al bij veel taarten een berichtje gezet, maar het word zo langzaamaan onbegonnen werk om het bij te houden!
Afgelopen vrijdag kwamen mijn ouders terug van hun vakantie in Italie. Mijn zusje ging ze ophalen vanaf het vliegveld en dan zouden we met z'n allen bij mijn zusje eten. Ik had beloofd een toetje mee te nemen.
Ik had een heel ander idee in mijn hoofd.... Van het idee in mijn hoofd zijn alleen de kleuren nog overgebleven!
Tijdens het maken ging er weer van alles mis! Ik had het fondant (blauw) te dun uitgerold en er zat een klein gaatje bovenop de taart. Dat had ik met een bloemetje wel op kunnen lossen, maar ik was eigenwijs en wilde het even glad strijken. En dat had ik niet moeten doen, want toen had ik ineens een scheur bovenop de taart! En die kon ik niet wegwerken!
Toen maar een nieuwe bovenkant eropgelegd, maar nu zagen de zijkanten er niet uit. Weggewerkt door de witte golfjes. Dat ging moeizaam, want de "tussenstukjes waren te smal en elke keer brak alles af. (Eventuele tips zijn welkom!) Pffff... Voor het eerst randjes gespoten met botercreme.....
Uiteindelijk werd het dit:
Iedereen vond de taart heel mooi en volgens hen zag het er professioneel uit, maar ik denk dat ze niet zoveel gewend zijn, want het was allesbehalve professioneel!
Volgens mijn schoonzusje kan ik de bruidstaart van mijn zusje wel maken; die trouwt volgend jaar. Maar dat niveau is nog ver boven mijn pet!
Hij was wel heel erg lekker trouwens!
Chocoladecake getrempeerd met kersensap met twee lagen vulling: 1 laag gezoete monchou met kersen en een laag met perzik-passievruchtenjam, chocomousse en stukjes walnoot.
Groetjes Ingrid
http://www.mijnalbum.nl/Album=EJ44G686