1

Onderwerp: bloemetjestoetjeswelkomtaart of zoiets....

Allereerst even mijn complimenten voor al die mooie taarten die weer gepost zijn! Heb al bij veel taarten een berichtje gezet, maar het word zo langzaamaan onbegonnen werk om het bij te houden!

Afgelopen vrijdag kwamen mijn ouders terug van hun vakantie in Italie. Mijn zusje ging ze ophalen vanaf het vliegveld en dan zouden we met z'n allen bij mijn zusje eten. Ik had beloofd een toetje mee te nemen.

Ik had een heel ander idee in mijn hoofd.... Van het idee in mijn hoofd zijn alleen de kleuren nog overgebleven! :lol:

Tijdens het maken ging er weer van alles mis! Ik had het fondant (blauw) te dun uitgerold en  er zat een klein gaatje bovenop de taart. Dat had ik met een bloemetje wel op kunnen lossen, maar ik was eigenwijs en wilde het even glad strijken. En dat had ik niet moeten doen, want toen had ik ineens een scheur bovenop de taart! En die kon ik niet wegwerken!
Toen maar een nieuwe bovenkant eropgelegd, maar nu zagen de zijkanten er niet uit. Weggewerkt door de witte golfjes. Dat ging moeizaam, want de "tussenstukjes waren te smal en elke keer brak alles af. (Eventuele tips zijn welkom!) Pffff... Voor het eerst randjes gespoten met botercreme.....
Uiteindelijk werd het dit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXZCUVNY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHJ3AE8F.jpg

Iedereen vond de taart heel mooi en volgens hen zag het er professioneel uit, maar ik denk dat ze niet zoveel gewend zijn, want het was allesbehalve professioneel! :lol:
Volgens mijn schoonzusje kan ik de bruidstaart van mijn zusje wel maken; die trouwt volgend jaar. Maar dat niveau is nog ver boven mijn pet!

Hij was wel heel erg lekker trouwens!
Chocoladecake getrempeerd met kersensap met twee lagen vulling: 1 laag gezoete monchou met kersen en een laag met perzik-passievruchtenjam, chocomousse en stukjes walnoot.

Groetjes Ingrid

2

Re: bloemetjestoetjeswelkomtaart of zoiets....

Weet je, zelf zie je altijd verbeter puntjes, en weet je ook waar het weggewerkt scheurtje zit en wat je gedaan hebt om het op te lossen.
Ander zien het eind resultaat, en daar gaat het om.

Het is een mooi en fleurig taartje geworden, en niet te vergeten eeerrrggg lekker.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

3

Ik vind hem erg leuk !!! mooie kleuren ook zeg...

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

4

Ik vind het een pracht van een taart! De kunst is om 'schoonheidfoutjes' goed en mooi op te lossen en dat heb je gedaan. En de vulling lijkt me heerlijk! Wat een boel werk zeg!

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

5

Ik vind hem prachtig.

6

Als ik trouwtaarten kan maken (en soms gaat dat best goed ;) ) dan kan jij dat helemaaaaaaal, Ingrid!

Stel je voor: drie van deze prachtige taarten, in verschillende kleuren met deze lekker vulling :9 op een mooie etagere.... wauw!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Ini schreef:

Volgens mijn schoonzusje kan ik de bruidstaart van mijn zusje wel maken; die trouwt volgend jaar. Maar dat niveau is nog ver boven mijn pet!

Je hebt nog een jaar joh ;)

Hij ziet er prima uit, niks te zien van het getob. En hij klinkt h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

:O
Ik ga blozen van die complimenten.

Groetjes Ingrid

9

Hij ziet er heel erg leuk en vrolijk uit, helemaal niets te zien van problemen dus dat heb je heel goed opgelost en hij klinkt ook heel lekker, dat komt best goed met die bruidstaart :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10

Hij ziet er prachtig uit!! En klinkt overheerlijk!! Door op een kunstige manier je "foutjes" weg te werken heeft niemand door dat er foutjes in zaten!!! Je gaat daar steeds handiger in worden! :Y:Y:Y:Y:Y

11

ik vindt het een heel lief taartje, en weet zeker dat jij over een jaar een supermooie bruidstaart neer zet.

12

Hij is mooi hoor Ingrid...enne gewoon doen die trouwtaart..mocht het over een jaar nog niet lukken(lijkt me sterk)Dan woont er hulp zat in de buurt toch!!???

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

13

Als je niets weet van de scheurtjes, zie je ze niet, en als je het wel weet......ook niet. Hartstikke goed!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

14

Ik weet zeker dat een trouwtaart gaat lukken bij je. Deze is onwijs leuk.

15

Hij is erg leuk geworden.

16

De kleurencombinatie vind ik heel erg mooi! En je foutjes heb je mooi weggewerkt.

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

17

Lief pasteltaartje ondanks de trubbels...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"