1

Onderwerp: koekjes

Had onze koekjesfee al gemaild, maar op een onverklaarbare manier komen mijn mails wel eens in de ongewenste mail terecht,  dus ga ik jullie maar ten rade.

Ik wil koekjes bakken en decoreren voor de traktatie van mijn dochter, hoe lang hou ik ze goed. Moet ze eerst bakken, decoreren en dan laten drogen. Als ik ze dan in zakje verpak,  blijven ze dan een paar dagen goed?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: koekjes

Bien schreef:

Had onze koekjesfee al gemaild, maar op een onverklaarbare manier komen mijn mails wel eens in de ongewenste mail terecht,  dus ga ik jullie maar ten rade.

Ik wil koekjes bakken en decoreren voor de traktatie van mijn dochter, hoe lang hou ik ze goed. Moet ze eerst bakken, decoreren en dan laten drogen. Als ik ze dan in zakje verpak,  blijven ze dan een paar dagen goed?

Ligt er aan welk recept je gebruikt...ik gebruik een specifiek recept dat ik heb uitgeprobeerd door ze versierd en onversierd te bewaren en ze waren zelfs na een week nog goed te eten, smaak, goed en ook nog lekker krokant. Ik heb ze gewoon bewaard in een goed afgesloten koektrommel.

Ik zou ze dus gewoon verpakken (mits je een goed recept heb) en de hele bubs i een cakecontainer of zo bewaren, dubbel gezekerd zeg maar, maar je moet wel je versiering goed drogen, want iedere restvocht trekt natuurlijk wel in je koekjes.

Ik weet niet of je een warmtelamp gebruikt maar maak je vaak koekjes is dat wel aan te raden, erg prettig om mee te werken, ook krijg je daardoor een mooie glans als je werkt met derdunde royalicing, ook te gebruiken voor uitloopstukken op cakes...

I believe in Sandy Claws

3

Ja joh, dan blijven ze wel wekenlang goed! Wel goed laten drogen voor ze in de zakjes gaan, anders kan het vocht wat er nog in zit niet weg en trekt het in het koekje.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

4

Granny? Heb jij een dwerg thuis? Handig! Doet ie ook koekjes bakken?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Thx Lonneke, weet ik wat me morgen te wachten staat!!!

6

Bien schreef:

Granny? Heb jij een dwerg thuis? Handig! Doet ie ook koekjes bakken?

Wehehehe......ik denk waar heeft ze het over maar toen dacht ik er aan dat ik mijn signature had veranderd :))

Ik heb 2 dwergteckels en vanmiddag zat ik een vreemde film te kijken, daar wil iemand een zwaard trekken die blijkt vast te zitten n een dode geestdwerg (okee ik zei al dat het een rare film was) dus dat ventje staat daar met dat zwaard met die dwerg eraan en zegt dus tegen diegene die hem bedreigt:
I have a dwarf here and am not afraid to use it..........

En kijkend naar mijn teckels heb ik onbedaarlijk zitten lachen, vandaar mijn veranderde signature.

Ennuh......ik wilde dat ik een paar dwergen/kabouters had voor het werk :)

I believe in Sandy Claws

7

Ik heb geen mail van je gehad hoor ? Ook niet in de spam want dat kijk ik na.

Deze koekjes zijn na goede droging zeker 2 maanden goed. Je moet ze juist niet luchtdicht verpakken. In de warenhuizen zitten ook alle koekjes bijna in ademend materiaal.
Ik heb dat van verschillende amerikaanse bronnen. Als je ze maakt met rolled buttercream is het maar een weekje, maar met fondant of icing erg lang. Het is ook grotendeels suiker. Ze kunnen niet echt slecht worden in de zin van schimmelen of vreemd smaken. En ik heb zelf al meermaals de smaaktest gedaan.
Maar niet luchtdicht verpakken want dan krijg je condens.

zoals lonneke al zei, zie ik net !

8

Mijn mail vertoont soms echt kuren, toe aan een nieuwe laptop, maar bedankt voor je reactie, ben al druk aan het bakken!!!