Onderwerp: Mijn eerste marsepein-taartje!
Omdat mijn moeder morgen 50 wordt een taartje gemaakt. In totaal mijn vierde taartje, maar de vorigen waren allemaal met ganache. De eerste keer marsepein dus. Met behulp van de howto op dit forum roosjes geboetseerd. Alleen de bekleding.. ging niet helemaal naar wens. Marsepein uitgerold, om de roller (een fles wijn, bij gebrek aan echte roller ), over de taart... niet goed gekeken, te scheef dus aan 1 kant te kort! Eraf gehaald, botercreme eraf geveegd en opnieuw, wel goed gemikt maar dit keer aan een kant een scheur die alleen maar erger werd toen ik er wat aan deed... maar wat hartjes gestoken en erop geplakt om het te verbergen. Wilde ook een randje van icing maken, evenals de letters, maar bedacht me dat mijn poedersuiker op was omdat ik botercreme bijgemaakt had.. Dus dan maar een lint, en de 50 van botercreme. Die 50 vind ik trouwens niet erg mooi, en hij zit ook niet het midden, maar ach. Of zal ik er nog een keer met een groter spuitmondje overheen gaan om m wat mooier te maken? Hij is ook niet heel strak, moet denk ik zo'n mes kopen om af te strijken, nu had ik alleen een houten spatel. Lang verhaal, sorry, maar hier issie dan: het taartje voor mijn mams!
2laags gevuld; bodem besprenkeld met marsala en overgoten met laagje gesmolten chocola, daarover tiramisuvulling (zelfgemaakte), 2e laag, besprenkeld met koffie, laag botercreme met koffiesmaak, nog een laagje tiramisu, en dan de bovenste laag. En dus bekleed met botercreme en marsepein.