1

Onderwerp: Beklede taart invriezen?

Hallo allemaal,

Ik wil graag voor de verjaardag van mijn zoontje een taart bekleden met rolfondant.
Is het mogelijk om de taart 2 weken vooraf te maken en bekleden en vervolgens in te vriezen?
Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan vwb. verpakken taart, ontdooien, enz...

Groetjes.

2

Re: Beklede taart invriezen?

In de vriezer in een plastic zak. 24 uur voor consumptie eruit halen, uit de zak halen en in een kartonnen taartdoos doen. Dan in de koelkast zetten. Pas vlak voor consumptie uit de koeling halen.
Ik doe dat heel vaak zo en het gaat altijd goed.
In 1e instantie gaat je taart enorm "zweten" maar dat trekt weer weg. Om het proces zoveel mogelijk te voorkomen en zo goed mogelijk te laten gaan moet je je taart langzaam laten ontdooien dus in de koelkast. En in een kartonnen taartdoos.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ok, bedankt voor de tips!
Ik heb alleen 1 probleem de taart die ik wil maken gaat qua 3d vorm niet in een kartonnen taartdoos passen vrees ik.
Wat kan ik gebruiken om de taart in te laten ontdooien als hij niet in de doos past?
Nog 1 vraagje over het ontdooien in de koelkast...moet de koelkast dan op stand 1 of mag het op gewone (4 a 5) stand?
Nogmaals bedankt!

4

Dat kan dan wel hoor, je kunt hem ook zo buiten een doos op een koele plek in huis laten ontdooien. Zorg dat je dat 24 uur van te voren doet, dan heeft het de tijd om op te drogen.
Over de stand van de koelkast weet ik niet precies (want ik ontdooi zelf niet in de koelkast...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Danko schreef:

Nog 1 vraagje over het ontdooien in de koelkast...moet de koelkast dan op stand 1 of mag het op gewone (4 a 5) stand?
Nogmaals bedankt!

Ik doe dat altijd gewoon op de normale stand. Als ik de koelkast op stand 1 zet bederft de rest van de inhoud, en dat vind ik niet grappig.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Bedankt voor al jullie adviezen!
Na een hoop gepiel is het me gelukt om voor de eerste keer een taartje te maken.
Het decoreren/bekleden heeft me 3 uur gekost omdat het nogal eens mis ging, maar uiteindelijk is het redelijk gelukt.
Ik heb de foto in de taartenparade gezet (titel topic "allereerste taartje")