1

Onderwerp: witte choclade van Callebaut

Ik heb via de zoekfunctie verschillende recepten en verhoudingen gevonden voor de melk en witte chocoladeganache maar heb toch nog een vraagje.

Ik gebruik voor mijn chocoladefontein speciale chocopellets van Callebaut, deze chocolade wordt erg vloeibaar na het smelten. Callebaut heeft ook diverse andere chocoladesoorten die geschikt zijn voor decoratie en pralines maken. Ik wil het liefst Callebaut gebruiken omdat deze per 2.5 kg bij de Sligro te krijgen is en ik er toch regelmatig kom voor de andere chocolade, bovendien is de smaak erg goed.

Heeft iemand deze al gebruikt en hoe is de verhouding dan in het ganache-recept.

2

Re: witte choclade van Callebaut

?? Ik gebruik nooit melk in een ganache.........

I believe in Sandy Claws

3

Tjonge jonge ik zit wel te slapen, geef ik niet eens antwoord op je vraag...... :)

Voor een ganache van witte chocolade gebruik je minder room (ik gebruik alleen maar room of een combi van room en boter)

Witte chocolade is eigenlijk niet echt chocolade dus krijgt een andere consistentie dan gewone chocolade vermegd met eenzelfde hoeveelheid room.

Voor 250 gram witte chocolade niet meer dan (in mijn optiek) 100/150 ml room gebruiken. En de 'smelt in' methode gebruiken (room koken, vuur afnemen, gehakte chocolade toevoegen en net zo lang roeren totdat alle chocolade gesmolten is, nu op een marmerplaat geven of een koele schaal en snel koelen door heen en weer werken op plaat of kom en dan op de plaats gieten of iets verder koelen en  spuiten zodat het genoeg glans heeft) witte chocolade brandt namelijk snel aan en de chocolade smelten samen met de room in een pan geeft vaker aangebrande choco als je even niet op let en daarnaast de room is niet gesteriliseerd in de opwarm methode....

I believe in Sandy Claws

4

Snap je verwarring, bedoelde melk-chocolade, was het streepje vergeten te typen :o

Het proc

5

Ibonn schreef:

Snap je verwarring, bedoelde melk-chocolade, was het streepje vergeten te typen :o

Het proc

I believe in Sandy Claws

6

Ik heb eens ganache gemaakt van witte chcolade met aardbeicrispies van de Lidl. Een reep dus. Idee had ik hier van het forum. Ik heb de gewone verhoudingen gebruikt trouwens. Ging heel goed.
Maar dat was dus niet de Callebaut.

Ik heb ook zo'n zak van 2½ kilo witte callets staan, van callebaut dus. Hij is nog dicht... nog wel...  :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Blegh! Witte chocolade..... Als echte chocoholic vind ik dat dus echt niet naar chocolade smaken.
Maar callebaut is wel een van de lekkerste chocolade die er bestaat.
Temperen van chocolade kun je ook doen door aan de reeds gesmolten chocolade weer een handje callets toe te voegen.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

Mijn bedoeling is vooral om het te kleuren en er van die grote lollies van te maken, voor de kinderen (en voor mama :Y ).
Je hebt trouwens gelijk: het smaakt niet naar chocolade. Maar ik vind het wel h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » witte choclade van Callebaut