1

Onderwerp: marsepijn laten glanzen en goed wit maken.

Hallo,

Wie kan mij vertellen of als ik piping gel wit maak en het dan over een marsepijne taart doe of het dan mooi word. En blijft de piping zacht en plakkerig of droogt het glad op?
Krijg de marsepijn namelijk niet mooi wit dus wilde er een laagje overheen doen.

alvast bedankt

gr Dorinda

2

Re: marsepijn laten glanzen en goed wit maken.

Al eens aan gedacht om fondant te gebruiken als je echt wit wilt? Volgens mij wordt marsepein nooit echt helemaal wit.
Met piping-gel heb ik geen ervaring.

Groetjes Ingrid

3

Misschien dom van mij hoor, maar hoe krijg je dan spierwitte piping gel??? Of is piping gel die je kant en klaar koopt (dúúrrrr) wit??? Ik maak het altijd zelf (easy!) en het is niet wit.
Ik denk niet dat je het over marsepein kunt smeren. Ja natuurlijk kun je het overal overheen smeren :) maar de vraag is of het een goed idee is. Ik zou het niet doen. Ik gebruik piping gel alleen als lijm.

Als je een glans op je taart wilt kun je er beter een spuitbus cacaoboter nemen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Eens met Carin, en volgens mij blijft het ook nog eens plakkerig lijkt me?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Eens met Carin, en volgens mij blijft het ook nog eens plakkerig lijkt me?

Yep....mee eens, er is een superwhite te koop om marsepein lichter  (bijna wit) te kleuren of je kunt airbrushen natuurlijk maar ik heb geen ervaring met de witte airbrush eetbare kleur.........

I believe in Sandy Claws

6

Ik heb een potje wite kleurstof en dat wilde ik door de piping gel heen doen. Want door de marsepijn heen zie ik geen verschil.
Dit is dus geen goed idee....
Wordt nog moeilijk dan haha.
Heb geen witte airbrush kleurstof gezien maar misschien is dat wel het beste en snelste.
En anders blijft hij toch maar amandel kleur want ik wil de taart niet verpesten voor een wit kleurtje.

Fondant vind ik niet echt lekker smaken heb het wel nog maar tja marsepijn heeft de beste smaak (volgens mij)

Bedankt voor jullie hulp.

gr Dorinda

7

Misschien weer een stomme vraag hoor maar kan je er ook icing overheen doen of wordt dat te????
Aangezien dat wel wit is????

gr Dorinda

8

als je de fondant mengt met marsepein is het al iets witter..en de smaak van fondant is dan ook wat beter!!! Spierwit zal inderdaad lastig worden met marsepein!!1

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Ik heb laatst bakels witte fondant (pettinice) gemengd met marsepein en dat werd samen behoorlijk wit (ik denk dat daar witte kleurstof inzit). Met andere merken fondant heb ik dat niet, maar daar wordt de marsepeinkleur wel iets lichter van.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Bakels is gekleur met Super White, daarom is het ook moeilijker om er een goede kleur aan toe te voegen (veel nodig, lang kneden)

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

11

dorinda schreef:

Ik heb een potje wite kleurstof en dat wilde ik door de piping gel heen doen. Want door de marsepijn heen zie ik geen verschil.

Ik gebruik super white en dat kleurt marsepein aardig wit........

I believe in Sandy Claws

12

ik heb een potje squires kitchen xxtra white
maar dit werkt niet zo goed merk ik.

bedankt allemaal

gr dorinda

13

dorinda schreef:

Misschien weer een stomme vraag hoor maar kan je er ook icing overheen doen of wordt dat te????
Aangezien dat wel wit is????

gr Dorinda

Het ligt eraan wat precies je bedoeling is.
Icing hardt uit... het is maar de vraag of je dat wel wilt...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

ik heb witte kleurstof van wilton en daar kleur ik m'n (behoorlijk gelige, geler dan de webshop marsepein) toch goed wit mee hoor. De witte lotusbloem op m'n sri lanka taart (zie show-off) is marsepein en de pp taart met die roze bloemen is van marsepein. Beide behoorlijk wit.
Oh ja, de vlaggen en andere witte onderdelen in de pirates taart zijn ook allemaal marsepein (moet door m'n voorraad heen voordat het op de datum is, haha).
Met pipinggel lijkt me ook niet echt een goed plan persoonlijk.

Mijn website: Presentaart