Beautiful Creations schreef:Ik heb de vraag gekregen of ik een glutenvrije taart en een suikervrije taart kan maken. Nou heb ik in mijn familie geen mensen die een intollerantie hebben voor iets dus ben ik hier helemaal niet in thuis. Ik weet niet eens waar die gluten voor staan (ik gok iets met tarwe...) maar zijn er mensen die er wel ervaring mee hebben en eventueel een recept en een tip met wat te decoreren? Alvast reuze bedankt!
Er zijn glutenvrije producten te koop (gluten zijn de amorfe eiwitten in tarwe, rogge gerst en nog een paar soorten, te vinden in het endosperm) dus dat is meestal geen probleem, suikervrij is onmogelijk om daar bij benadering wat ik een cake noem van te maken........want een suikerintolerante persoon is glucoseintolerant en iedere andere vorm van snelle suikers (honing, druivesuiker etc)
Je kunt natuurlijk een deeg in elkaar draaien wat qua structuur enigzins op brood lijkt (weinig vet ook) en zoeten met een zoetstof.
Decoreren met alle normale middelen is niet mogelijk en er zijn geen vervangers voor......
I believe in Sandy Claws