bikkel16 schreef:Heb vandaag een taart met fondant bekleed.
Wilde witte fondant blauw kleuren. Heb dit gedaan met de wilton kleurpasta. om het te kunnen kneden heb ik het 5 tellen in de magnetron gedaan.
Met het uitrollen (na het kleuren) bleef het allemaal plakken aan de deegrol. Kwamen allemaal bobbeltjes in. Ligt het aan de deegrol (1 van tupperware) of had ik het in de koelkast moeten leggen. Wie heeft er tips?
Hmmm.....lijkt mij dat je de fondant oververhit hebt (en verknald), fondant moet soepel gekneed worden en langzaam verwarmd door het kneden met je je handen.....
Vind je dat moeilijk dan brobeer het eens zo, pak een stuk fondant en rol het gewoon over een schoon en droog oppervlak met je handen, gewoon blijven rollen en druk uitoefenen, nu wordt het een rol en begint het op een worst te lijken, dubbelvouwen en opnieuw rollen en vouwen etc, nu wat kleurstof nemen, de rol platdrukken en de kleurstof goed verdelen, de rol meerdere keren dichtvouwen en weer rollen, worst, vouwen, rollen, todat je een kneedbaar geheel hebt en de kleuren goed vermengd zijn.
I believe in Sandy Claws