Onderwerp: Bloementaart met vlinders
Hoewel het doodeng is om tussen alle prachtige taarten op dit forum voor het eerst een eigen baksel te zetten, durf ik het met mijn eerste stapeltaart (bescheiden: 2 etages, maar de onderste is 35 centimeter) wel aan. Een jaar geleden maakte ik voor de gein eens een barbietaart en een dino-eiland, maar dat waren frutsels. Dit is een echte taart. Ik ben er dan ook lang, veel te lang mag ik wel zeggen, aan bezig geweest.
Deze bloementaart is voor het feest van een vriendin, vanavond. Ze zei tegen haar a.s. gasten: doe waar je goed in bent. Ik ben goed in veel te ambitieuze projecten, haha. Maar daar ga ik dan wel vol voor, dat scheelt.
Toen ie zojuist klaar was, moest ik bijna huilen. Dat ik zoiets heb gemaakt, helemaal zelf, wauw. De bekleding kan beter, het groen van de blaadjes wijkt onvoldoende af van de ondergrond en het is misschien wat druk, maar - ho, ik zal mezelf eens niet bekritiseren, ik laat het aan jullie over.
Technische info:
-Twee lagen, van 35 en 26 centimeter.
-De onderste is gevuld met een mengsel van botercreme, mokkaschuimpjes en nougatine. De bovenste is gevuld met een laag kersenjam en een laag chocoladeslagroom (met cacao en kleine stukjes pure chocola).
-Beide lagen zijn afgesmeerd met botercreme.
-De bekleding en alle bloemen zijn van marsepein, de meeste kleuren voorgemengd.