1

Onderwerp: Bloementaart met vlinders

Hoewel het doodeng is om tussen alle prachtige taarten op dit forum voor het eerst een eigen baksel te zetten, durf ik het met mijn eerste stapeltaart (bescheiden: 2 etages, maar de onderste is 35 centimeter) wel aan. Een jaar geleden maakte ik voor de gein eens een barbietaart en een dino-eiland, maar dat waren frutsels. Dit is een echte taart. Ik ben er dan ook lang, veel te lang mag ik wel zeggen, aan bezig geweest.
Deze bloementaart is voor het feest van een vriendin, vanavond. Ze zei tegen haar a.s. gasten: doe waar je goed in bent. Ik ben goed in veel te ambitieuze projecten, haha. Maar daar ga ik dan wel vol voor, dat scheelt.
Toen ie zojuist klaar was, moest ik bijna huilen. Dat ik zoiets heb gemaakt, helemaal zelf, wauw. De bekleding kan beter, het groen van de blaadjes wijkt onvoldoende af van de ondergrond en het is misschien wat druk, maar - ho, ik zal mezelf eens niet bekritiseren, ik laat het aan jullie over.

http://www.mswoord.nl/taart/Moonstaart-klein-1.jpg
http://www.mswoord.nl/taart/Moonstaart-klein-2.jpg

Technische info:
-Twee lagen, van 35 en 26 centimeter.
-De onderste is gevuld met een mengsel van botercreme, mokkaschuimpjes en nougatine. De bovenste is gevuld met een laag kersenjam en een laag chocoladeslagroom (met cacao en kleine stukjes pure chocola).
-Beide lagen zijn afgesmeerd met botercreme.
-De bekleding en alle bloemen zijn van marsepein, de meeste kleuren voorgemengd.

Groetjes, Moon

2

Re: Bloementaart met vlinders

Nou, je hebt het best goed gedaan hoor. Van bovenaf vind ik deze taart erg mooi om te zien. Van de zijkant, persoonlijk iets te veel vlinders bovenop . maar verder helemaal niet zo erg druk hoor. Leuk zelfs.
Mooie zonnebloem heb er bovenop liggen. 
Tip voor een volgende keer; Dat heb ik ook al eens gekregen; fotograferen op een schone rustige ondergrond, laat je de taarten nog mooier uit komen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

nou hij is prachtig hoor....ik vind de zonnebloem bovenop helemaal geweldig....
en geloof me...je ziet altijd iets aan je eigen creaties die een ander niet ziet....deze ziet er in ieder geval heel mooi uit...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

4

Ik weet zeker dat je vriendin vanavond er met open mond naar zal staren naar zo'n mooie taart Wouw!!! Prachtig, ik vind dat drukke wel mooi, doet met denken aan de bodem in 'n bos waar van alles te doen is.

5

Dank je voor jullie complimenten en commentaar. Ik moet toegeven dat ik ook de neiging had met vijf vlinders te stoppen, maar ze zijn een gebaar naar de gastvrouw, die is er gek op. Vandaar wat meer dan voor het 'ontwerp' goed was geweest. Natuurlijk gaat deze taart nog op de foto op een betere onder- en achtergrond; ik durf het gevaarte niet alleen te verplaatsen en wacht even op mijn vriend ;-)

Groetjes,
Moon

Groetjes, Moon

6

Hij is super joh...en wat denk jij als vriend lief hem laat vallen kan ik hem tenminste uitfoeteren :D :D whahah ik durf ze soms nog niet op te tillen :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Goh, m'n eerste upload hier en ze hebben me nu al door, haha.

Groetjes, Moon

8

Ik vind taarten met bloemen altijd heel erg mooi, maar deze vind ik geweldig.  Vind de bloemen ook zo mooi gedetailleerd.

9

Nou een prachtige taart is het geworden! Ontzettend knap gedaan!

10

Hij is schitterend! Je bloemen zijn allemaal prachtig maar ik ben helemaal weg van je zonnebloem, heel erg mooi gemaakt!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Als ik een vlinder was ging ik er ook direct op af! Vrolijk, fleurig en kleurig!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Het bovenaanzicht is echt prachtig! Maar vanaf de zijkant mag-ie er zeker ook zijn :Y Superbloemen heb je gemaakt, ik vind hem in z'n geheel echt heel mooi!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Terecht een pracht taart!! Als ze vanavond awards gaan uitdelen: jij krijgt de hoofdprijs!! Prachtig gedaan!!

14

Heel erg bloemig. Voor de eerste show zeker de hoofdprijs!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

15

ik vind hem heeeeel erg mooi! Waar zouden we commentaar op moeten geven. Je bent van jezelf al perfectionistisch/kritisch genoeg en daardoor heb je een heel mooie taart kunnen maken. Je hebt er echt feeling voor! En die vullingen : mjammie :P

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

16

Hemeltje!!!

Wat een schitterend kunstwerk heb je hier gemaakt... zowel van buiten als van binnen... :Y :9

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

17

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! De gastvrouw en haar gasten waren er ondersteboven van, dus ik had echt eer van m'n werk :-)

Groetjes, Moon

18

Daar doe je het dan toch ook voor.
Succes bij je volgende project.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.