1

Onderwerp: kun je biscuit temperen met kersensap?

Hoi hoi,
Ik wil een taart maken met een laag bokkenpootjesvulling en een laag chocomousse, afgesmeerd met chocoladebotercreme (gemaakt met nutella).
Nu dacht ik dat het wellicht lekker was om bij de chocomousse nog een klein laagje kersenjam eronder te doen. Anders wordt het zo 'vreselijk' chocolade smaak ;)
Zou dit lekker zijn?
Of zou het beter zijn om biscuit te tremperen met kersensap? Kan dat eigenlijk wel?
En hoe lang moet je dat dan van te voren doen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: kun je biscuit temperen met kersensap?

Carina schreef:

Hoi hoi,
Ik wil een taart maken met een laag bokkenpootjesvulling en een laag chocomousse, afgesmeerd met chocoladebotercreme (gemaakt met nutella).
Nu dacht ik dat het wellicht lekker was om bij de chocomousse nog een klein laagje kersenjam eronder te doen. Anders wordt het zo 'vreselijk' chocolade smaak ;)
Zou dit lekker zijn?
Of zou het beter zijn om biscuit te tremperen met kersensap? Kan dat eigenlijk wel?
En hoe lang moet je dat dan van te voren doen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Kersensap zou ik niet gebruiken maar een kersenjam, kersensaus (als je eht wat vochtiger wilt hebben) of bvb een amarenesaus, of als je siroop over hebt uit een blikje amarene kersen die wat indikken met pectine.....

I believe in Sandy Claws

3

Die siroop uit een blikje amarenen is superlekker, gebruik ik ook weleens om te tremperen. Ik verdik het niet.
Op zich is kersen en bokkepootjes een geweldige combi!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik heb laatst ook kersen met chocomousse gedaan en getrempeerd met kersensap. Dat was superlekker. En met die bokkenpootjesvulling erbij lijkt me ook super!

Succes!

Groetjes Ingrid :+

5

Hopelijk leest iemand dit nog: is een laag bokkenpootjesvulling en een laag chocomousse met biscuit getrempeerd met kersensap te veel van het goede?? Mijn man denkt van wel, en ik ga nu vreselijk twijfelen. Wie kan me helpen?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Ik denk dat het wel kan, maar dan zou ik de laag bokkenpootjesvulling niet te dik maken. De mousse is behoorlijk luchtig neem ik aan?
Anders zou je misschien toch de bokkepootjes kunnen vervangen door kersenjam? Dan proef je ook meteen meer kers dan alleen van de siroop want die vind je anders denk ik niet terug.

Als je bang bent dat de taart te zwaar wordt maar het lijkt je wel heel lekker snijd je toch gewoon kleine stukjes??? Dan kan met altijd een tweede keer nemen!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !