1

Onderwerp: hoe maak je je boetseerfiguurtje aan elkaar vast

Hallo

ik ben een moeder van 25 met twee geweldige zoons en na veel rondsnuffellen en alle mooie kunstwerken bekeken ben ik ook begonnen aan deze enorme leuke hobby.
ik heb nu drie taarten gemaakt (durf ik nog niet te laten zien zijn erg slecht) en probeerde laatst een diertje te boetseren maar hoe krijgen jullie de armen/benen aan elkaar???? ik wil namelijk een super mooie taart maken voor mijn zoontje van bijna 1

linda

2

Re: hoe maak je je boetseerfiguurtje aan elkaar vast

Ben zeker geen boetseer talent, maar weet gelukkig wel hoe je iets aan elkaar kan plakken. Je hebt eetbare lijm nodig. Of als je tylose hebt kun je hiervan zelf lijm maken. Kwastje in de tylose dopen een paar druppels water erbij, goed roeren en dan even laten staan. Dan is dat echt superlijm!
Succes met het maken van jouw taartje voor jullie zoontje

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik doe het gewoon met water, klein tipje op de plek waar iets moet en vastplakken. Bij hoofdje, beentjes en armpjes wil ik voor de stevigheid ook wel eens spaghetti gebruiken.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

heel erg bedankt voor jullie reactie
ik heb thuis tylose staan dus ga het vanavond meteen uit proberen
linda

5

linnie schreef:

Hallo

ik ben een moeder van 25 met twee geweldige zoons en na veel rondsnuffellen en alle mooie kunstwerken bekeken ben ik ook begonnen aan deze enorme leuke hobby.
ik heb nu drie taarten gemaakt (durf ik nog niet te laten zien zijn erg slecht) en probeerde laatst een diertje te boetseren maar hoe krijgen jullie de armen/benen aan elkaar???? ik wil namelijk een super mooie taart maken voor mijn zoontje van bijna 1

linda

Lichte druk en vocht/eetbare lijm.

Suiker plakt...dat is een gegeven wat we allemaal weten, je kunt dus met een vochtig kwastje of met een beetje eetbare lijm (ik denk dat ze dat in de webshop hebben of anders zelf maken met een beetje tylose (halve tl op 30 ml water, kun je een maand mee vooruit) het plekje waar je het onderdeel aan vast wilt plakken bevochtigen, pas op, niet te veel, net vochtig dus, even een paar seconden wachten, het te plakken onderdeel er tegenaan drukken en een lichte druk uitoefenen, eventueel tijdelijk ondersteunen met een propje keukenpapier of een stukje piepschuim (heb ik altijd wat van in de buurt liggn als ik aan eht modelleren ben)

I believe in Sandy Claws

6

Net wat de dames zeiden dus ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

Net wat de dames zeiden dus ;)

Ik zit te slapen geloof ik :)) Dames mijn excuses :))

I believe in Sandy Claws

8

Mocht je een wat hoger boetseerfiguurtje hebben dan kun je ook nog een ongekookt spaghettistokje gebruiken om bijv het lijfje extra te ondersteunen. Als de taart vervoerd wordt dan zet ik daarmee ook wel eens het figuurtje vast in de taart.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl