Onderwerp: taart met bonbons en aardbeientaart
Vol goede moed na al het het moois van jullie was ik weer helemaal klaar om de strijd aan te gaan in de keuken. En deze keer zou ik nieuwe vullingen proberen. Aardbeienmouse. Nou dat heb ik geweten zeg. Vooral als je de gebruiksaanwijzing van de gelatine niet leest grrrrr. Het leek wel of er stukjes hard plastic door de mouse zaten. Tot 3 keer geprobeerd en tot 3 keer de mouse door de zeef moeten doen om alles eruit te krijgen. De nog slappe mouse ingevroren en hopen dat het na het invriezen wat stijver is. Ja zal je denken. Dus nogmaals slagroom stijf geklopt en hier de mouse aan toegevoegd, leek het tenminste nog wat. Hij was wonderwel nog lekker ook. Gelukkig was de rest van deze taart lekker makkelijk.
De bonbontaart had ietwat anders gemoeten. Ik wilde de taart uit het boek van de leukste kindertaarten namaken. Nou voor wie dat boek heeft zou ik zeggen: zoek de 10 verschillen. Hij had echt rood moeten worden maar ik kreeg het rolfondant echt niet rozer dan roze hoor, terwijl ik christmas red heb gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee??? Moet er soms een half potje in???.
Nou vooruit dan maar, paste in ieder geval mijn roze marsepeinen rozen erbij.
En aangezien ik net weer een leuk pretpakketje had ontvangen met het alfabet en bloemuitstekertjes heb ik die ook maar gebruikt.
Deze taart gevuld met bokkepootjesvulling (ook voor het eerst). Nou dat ging een stuk simpeler zeg. Bekleed met marsepein