1 Laatst bewerkt door Eltje (03-09-2007 20:34)

Onderwerp: taart met bonbons en aardbeientaart

Vol goede moed na al het het moois van jullie was ik weer helemaal klaar om de strijd aan te gaan in de keuken. En deze keer zou ik nieuwe vullingen proberen. Aardbeienmouse. Nou dat heb ik geweten zeg. Vooral als je de gebruiksaanwijzing van de gelatine niet leest grrrrr. Het leek wel of er stukjes hard plastic door de mouse zaten. Tot 3 keer geprobeerd en tot 3 keer de mouse door de zeef moeten doen om alles eruit te krijgen. De nog slappe mouse ingevroren en hopen dat het na het invriezen wat stijver is. Ja zal je denken. Dus nogmaals slagroom stijf geklopt en hier de mouse aan toegevoegd, leek het tenminste nog wat. Hij was wonderwel nog lekker ook. Gelukkig was de rest van deze taart lekker makkelijk.

De bonbontaart had ietwat anders gemoeten. Ik wilde de taart uit het boek van de leukste kindertaarten namaken. Nou voor wie dat boek heeft zou ik zeggen: zoek de 10 verschillen. Hij had echt rood moeten worden maar ik kreeg het rolfondant echt niet rozer dan roze hoor, terwijl ik christmas red heb gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee??? Moet er soms een half potje in???.
Nou vooruit dan maar, paste in ieder geval mijn roze marsepeinen rozen erbij.
En aangezien ik net weer een leuk pretpakketje had ontvangen met het alfabet en bloemuitstekertjes heb ik die ook maar gebruikt.
Deze taart gevuld met bokkepootjesvulling (ook voor het eerst). Nou dat ging een stuk simpeler zeg. Bekleed met marsepein

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

hoi, ze zien er geweldig uit helemaal de bonbon taart.
die onthoud ik wil ik ook nog eens doen.

ze zien er in ieder geval uit om op te eten.

gr
monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Ik herken hem uit het boek, prima gelukt :Y
En de onderste ziet er heeeerlijk uit :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Ze zien er allebei heerlijk uit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Wat een leuk idee met die bonbons!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

6

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Ze zien er allebei mooi uit! Leuk idee met die bonbons!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

7

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Prachtig geworden die Bonbontaart!! :Y :Y en die andere yummie!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

ze zien er heel leuk uit..heel leuk idee met die bonboms...wat ik heb gedaan om mijn marsepein goed rood te krijgen...eerst met hardroze erg roze gemaakt en daarna rood erdoor.....ik weet niet of het met fondant ook zo lukt...maar een half potje rood erdoor doen wordt je fondant waarschijnlijk niet roder maar wel plakkeriger van.....(tenminste dat denk ik)

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

9

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Zien er lekker uit zeg.

10

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Mooi geworden allebei :Y, erg leuk idee met die bonbons zo!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Re: taart met bonbons en aardbeientaart

Zijn allebei echt leuke taarten geworden! De aardbeientaart ziet er echt heel netjes uit, keurige 'hokjes' waar de aardbeien in liggen, heel leuk!