Onderwerp: taart als beroep
Hallo allemaal,
Sinds ik ooit door mijn partner aan een barbietaart gezet ben, hoop ik ooit volledig te kunnen leven van het maken van taarten. Wij hebben een brood en banketzaak in Amsterdam en ik decoreer en bedenk de "speciale taarten".
dat betekend dat ik soms 3/4 verjaardags/bruidstaarten per week heb en dan weer weken niets. Met 3 kinderen (de jongste is 3 1/2 maand) en een part-time baan, is dat best zwaar.
Mijn partner heeft totaal geen tijd om mij 'het vak' te leren en ik ben zo vaak mogelijk op het net om mijzelf iets te leren. Zo kwam ik ook bij jullie terecht.
Ik loop verschrikkelijk achter bij de rest (jullie!) en heb veel respect voor wat jullie allemaal doen. Het lijkt wel of de halve wereld in de taarten zit!!!
Termen en materialen, trukjes en knowhow...het is allemaal een droomwereld die opengaat.
Ik hoop binnen niet afzienbare tijd van mijn hobby een full-time baan te kunnen maken maar ik moet nog verschrikkelijk veel leren.
Mocht iemand in Amsterdam het leuk vinden om zijn/haar kennis te delen dan hoor ik dat graag. Het lijkt me zowiezo al erg leuk om eens met mensen te praten/mailen die taarten leuk vinden. Mijn partner zit na een dag lang bakken niet op gesprekken over taarten e.d te wachten terwijl ik ervan overloop!!!
GROETJES
Katja