1

Onderwerp: taart als beroep

Hallo allemaal,

Sinds ik ooit door mijn partner aan een barbietaart gezet ben, hoop ik ooit volledig te kunnen leven van het maken van taarten. Wij hebben een brood en banketzaak in Amsterdam en ik decoreer en bedenk de "speciale taarten".
dat betekend dat ik soms 3/4 verjaardags/bruidstaarten per week heb en dan weer weken niets. Met 3 kinderen (de jongste is 3 1/2 maand) en een part-time baan, is dat best zwaar.
Mijn partner heeft totaal geen tijd om mij 'het vak' te leren en ik ben zo vaak mogelijk op het net om mijzelf iets te leren. Zo kwam ik ook bij jullie terecht.

Ik loop verschrikkelijk achter bij de rest (jullie!) en heb veel respect voor wat jullie allemaal doen. Het lijkt wel of de halve wereld in de taarten zit!!!
Termen en materialen, trukjes en knowhow...het is allemaal een droomwereld die opengaat.

Ik hoop binnen niet afzienbare tijd van mijn hobby een full-time baan te kunnen maken maar ik moet nog verschrikkelijk veel leren.
Mocht iemand in Amsterdam het leuk vinden om zijn/haar kennis te delen dan hoor ik dat graag. Het lijkt me zowiezo al erg leuk om eens met mensen te praten/mailen die taarten leuk vinden. Mijn partner zit na een dag lang bakken niet op gesprekken over taarten e.d te wachten terwijl ik ervan overloop!!!

GROETJES
Katja

2 Laatst bewerkt door Antoinette (15-08-2007 13:58)

Re: taart als beroep

Nou Katja,
Allereerst Van Harte Welkom Op Dit ZEER VERSLAAFDE FORUM ( zegt een oudgediende inmiddels :lol: )
We willen je best helpen met al je taart vragen.
Misschien is het leuk om naar de cupcake picknick te komen in het Amsterdamse Bos op 26 aug. Kan je heel lang met heel veel taartdames en heren kletsen over taarten en allerlei weetjes te weten komen en anders kom lekker 27 okt. naar Amersfoort op de Taart en Trends workshop en beursdag!!!!
Er zijn verschillende dames die in Amsterdam of directe omstreek wonen dus die kunnen je vast wel helpen.
groetjes en lekker veel taarten etc showen he, daar leer je het meest van.

Pluk de dag!

3

Re: taart als beroep

Ik kom ook uit Amsterdam en sinds juni dit jaar erg verslaafd geraakt. Ben nog maar net begonnen maar sinds juni heb ik elk weekend wel een taart gemaakt. Ook betaalde opdrachten... het lijkt mij ontzettend leuk om af te spreken en ervaringen uit te delen... ben alleen nog net zo ervaren. Door dit forum wel al veel kennis opgedaan!
Nou ik hoor het wel als je interesse hebt.
Groetjes Wendy

4

Re: taart als beroep

Hoi Katja,

Welkom op het forum, het is hier altijd gezellig en ook nog heel leerzaam :D
Ik kom ook uit Amsterdam en behoor niet tot de besten van dit forum (maar ja, die zijn ook zooooo goed :D;)), maar ik ben er wel druk mee en heb wel al wat ervaring (nog geen oude rot hoor ;)). Als je een wat wil mailen of een keer afspreken moet je maar even een mailtje sturen (gewoon op m'n naam klikken en dan zie je ergens e-mailen staan geloof ik :S), ik woon in Amsterdam en deel mijn kennis maar wat graag :D Ik weet dan misschien niet zoveel, maar met wat ik weet ben ik gul :lol: Je moet maar ff op m'n album kijken anders of je denkt wat aan me te hebben.
In ieder geval heel veel plezier hier, en je mag hier aaaaaltijd over taarten praten, heeeerlijk :)

Mijn website: Presentaart

5

Re: taart als beroep

Ha die Katja!

Nou, zoals je ziet sta je er niet alleen voor! Hulp uit Amsterdam is onderweg ;) en ik woon dan wel niet in Amsterdam (Utrecht is ook mooi he...) maar kan je misschien helpen via mail of de chat?

Roep maar, wij reageren wel ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

Re: taart als beroep

Gelukkig wordt amsterdam ook een beetje wakker op taarten gebied begon me al behoorlijk eenzaam te voelen.

Helaas behoor ik tot de groep de lessen nodig heeft.

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

7

Re: taart als beroep

bedankt allemaal.

ik heb al laten weten dat ik niks liever wil dan een taartenleven maar op dit moment zit ik even in een stressieperiode. Baby/werken/spinnen op terras hihihi!!!

Ik zou erg graag lekker willen mailen/alles bekijken/eigen webgedoetje opzetten en foto's laten zien. Maar ik heb zo weinig tijd...ik ben vast de enige die dat zegt!!!

Barbietaart zonder rouches is ook erg mooi geworden en nu moet ik deze week tussen ALLES door ook nog een paar dummietaarten maken voor onze etalage.

het spijt mij als ik niet iedereen persoonlijk heb bedankt voor je bericht maar ik hoop zo snel mogelijk te kunnen mailen.
Nu eerst die spinnen kwijtraken..('k heb ooit leuke spinnentaarten gemaakt maar in het echt brrrrrrrrrrr)

8

Re: taart als beroep

steenbakkertje schreef:

Gelukkig wordt amsterdam ook een beetje wakker op taarten gebied begon me al behoorlijk eenzaam te voelen.

Is toch juist lekker, alleenrecht in Amsterdam, ben je tenminste nog bijzonder ;) (als taartenbakkende man sowieso wel trouwens)
Maarre, ik ben weer helemaal terug hoor, ben misschien een tijdje weggeweest, maar ben nog steeds een echte die-hard ;)

En Katja,
het aanbod blijft gelden dus laat maar weten als je wel (wat meer) tijd hebt :D
Succes met de spinnen...

Groetjes Mascha

Mijn website: Presentaart

9

Re: taart als beroep

hoi hoi,

Ik woon wel niet in Amsterdam maar ik werk er wel en woon om de hoek, Haarlem is binnen 20 minuten te bereiken.

Ook ik sluit me aan om te kletsen enzo....

We zijn ook met een groepje uit omgeving Haarlem Hoofddorp bezig om een "samenkomdagje" te regelen, wie weet sluit je daar bij aan altijd gezellig toch?

er is altijd wel een reden voor taart

10

Re: taart als beroep

Bedankt voor je reactie/uitnodiging

ik wilde net in de groep gooien waar iedereen de tijd vandaan haalt om met taarten in de weer te zijn.

Met 3 kinderen, werk, huishouden en nog veel meer, sla ik al helemaarl in de stress als er een echte taart gemaakt moet worden.

Ik moet minstens 4 neptaarten voor onze etalage maken en ik wil ook internetten, mailen, chatten.

Ik geloof dat ik maar aan een " ïk draai door taart" ga beginnen.

lijkt me echt fantastisch om te stoppen met werken en me voor 100 % op de taarten te gooien...

groetjes

katja

11

Re: taart als beroep

inmiddels

www.boulesurprise.mijnalbums.nl

Re: taart als beroep

hoi Katja,


Ik even je taarten bekeken en ze zien er goed uit joh.
een kleine tip:
ik zie dat je veel barbie taarten maakt ik raad je aan een wondermold aan te schaffen het scheelt echt. je werk komt dan veel beter tot z'n recht.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

13

Re: taart als beroep

uuhhh katje, volgens mij kan ik van jou nog heel veel leren als ik zo jou taarten bekijk.


veel plezier
groetjes manon

14

Re: taart als beroep

Dank je wel Manon maar wauw!!!

Saskia wat zijn je taarten mooi!!! Bedankt voor je tip, ik ga er zeker over nadenken.
je maakt ware kunstwerken. Hoe lang doe je gemiddeld over een taart?
Ik vind je puzzeltaarten ook erg mooi, als ik in mijn icing snij dan wijkt het de verkeerde kant op. Ik moet nog veel leren en oefenen voordat ik jouw niveau heb.
Hoe lang ben je al bezig met taarten ??

15 Laatst bewerkt door dutchdecorator (24-08-2007 08:26)

Re: taart als beroep

Hoi Katja,

In 2004 en 2005 woonde ik in amerika en daar heb ik de wilton lessen gevolgd.
die richten zich voornamelijk op spuitwerk en botercreme. de bruidstaarten course werkte wel met fondant.
voor die tijd had ik al een paar puzzeltaarten voor mijn kinderen gemaakt maar in Amerika kreeg ik de smaak pas goed te pakken.
Ook omdat ik zag dat het mij toch iets makkelijker afging dan de rest van de klas(misschien helpt een carriere als medisch analist ha ha).
begin 2006 was ik weer hier en ben lekker doorgegaan ik geef workshops en maak taarten op bestelling maar niet veel ongeveer

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

16

Re: taart als beroep

sorry voor de late reactie .....

bedankt voor je uitleg en uitnodiging

groetjes en succes met je presentatie

katje

17 Laatst bewerkt door rianne1970 (28-08-2007 10:46)

Re: taart als beroep

Hoi Katja

Ik heb je gemaild!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken