1

Onderwerp: Botercreme: van te voren maken? of...

Wat is de beste manier om met botercreme te werken?
Stel dat ik nu mijn biscuitdeeg uit de oven haal moet dat wel een paar uur koelen.
De aardbeienvulling (van forum) is al aan het stijven in de oven nu iig.

Wanneer kan ik het beste de botercreme maken, erop doen, en hoe beste verwerken?

Ik hoorde maken > erop doen > even in koeling > bekleden

Maar kan je die botercreme ook van te voren al maken?

beetje chaotisch mss maar je begrijpt me :P

2

Re: Botercreme: van te voren maken? of...

ik maak botercreme een week op voorhand, en feitelijk kan je hem 2 weken in de koelkast bewaren maar dan moet hij echt wel op. ook makkelijk in te vriezen hoor.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Hoi Dennis, de biscuit zou ik een nachtje laten rusten voordat je verder gaat, althans dat doe ik altijd, dan wordt ie wat smeuïger en is ook goed te snijden (vlak na het bakken gaat dat namelijk heel moeilijk). Botercreme kun je van te voren maken of op de dag zelf, het enige verschil is dat je de al gemaakte botercreme op kamertemperatuur moet laten komen, anders kun je er niks mee behalve gooien ;) Ik spuit een dijkje, doe er de vulling in, laat het even opstijven in de koelkast en werk dan de taart verder af met botercreme. Als het even laat opstijven heb je minder kans dat je biscuit met vulling erin scheef gaat zakken als je de botercreme bovenop smeert, maar sommige doen het ook alles in 1 keer hoor. Gewoon proberen wat voor jou het lekkerst werkt! Sukses met je taart!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik maak de botercreme op de dag dat ik de taart helemaal ga afwerken. Ik bewaar wel eens botercreme wat  overgebleven is in de koelkast, maar als ik het dan vanuit de koelkast weer wil gaan bewerken vind ik het toch niet zo goed meer als op de dag dat ik het gemaakt hebt. Misschien omdat ik de mix van de webshop gebruik en daar zit water bij.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!