Jeetje zeg wat een hoop complimenten, ben er helemaal stil van
en zoveel persoonlijke, lieve reacties ook nog.... hartstikke bedankt meiden, deed me heel goed!! :-)
@Nicole: Je hebt helemaal gelijk hoor
de volgende keer zal ik het gewoon schilderen, was inderdaad jammer zo.....
@sweetiepie: nee, ik heb geen foto van de achterkant
maar ik heb de blauwe blaadjes eerst gemaakt voor haar hoofdje en er daarna een rondje achter geplakt ook van dezelfde blauw, goed glad gewreven en toen zag het er redelijk uit
voor de echte profi-tips verwijs ik je naar Wen :-D
@Annette: nee hoor niet je haarkleur
meer de hoek van de foto denk ik, ik heb ze gewoon allemaal gestapeld en met een kartelmes de stukjes eraf gesneden die uitstaken, ging makkelijk (maar maakt wel veeel troep
)
@Paloma: de bloemstengeltjes in de potjes is gewoon fondant met (veel) tylose, heel dun rollen en laten drogen. De bloemetjes eraan zijn van marsepein, ik had ook van fondant maar die vielen er dus weer af
dus nu alleen donkerroze van marsepein dan :-D
@Martine-nl: ja ik gebruik inderdaad zo'n dik karton van die sinaasappeldozen, doe er papier en folie over, dan gelijk de biscuit erop en daarop al vullen. Alles wat je morst is heel makkelijk schoon te maken met keukenpapier op dat folie, ik bekleed de taart ook gewoon hierop, gaat ook heel goed, de folie plakt namelijk niet aan de marsepein. En ja alles blijft dan gewoon recht en stevig (veilig
) staan :-)
Voor de tuit, wel tig oplossingen bedacht, uiteindelijk de simpelste gedaan
een lange deuvel van Wilton (30 cm denk ik?), even gemeten tot hoever ie in de taart ging. Daarna van fondant met tylose een tuit gemaakt, beetje dikker van onder en een beetje schuin van onder, stok erin en laten drogen op sponsjes. De taarten waren van cake dus dat was al stevig. Truukje is om de stok niet te laag erin te steken anders zakt ie dus wel, maar gewoon halverwege de taart en schuin erin tot op de bodem. Zat echt als een huis (en ik dus weer slapeloze nachten voor niks
). De handvaten bovenop en aan de zijkant zijn van mexican paste, die gingen dus wel een beetje uitzakken in de koelkast, tja.....
Ik kreeg nog een mailtje met fotos van Bronagh met de taart als ze hem voor het eerst ziet, zooo leuk, je ziet haar helemaal "stuiteren" van blijdschap, echt zo lief! Bij de foto van het aansnijden ziet er heel ernstig uit
maar je ziet ook dat er al allerlei bloemetjes van de zijkant bij haar naam verdwenen zijn 
Ja, daar doe je het toch uiteindelijk weer allemaal voor h
Groetjes, Lara. Mijn
taarten album"I wud, therefore I exist"