26

Re: Fifi en haar bloemgieterhuisje

Mijn dochtertje, Kiki, heeft dit bloemgieterhuisje als speelhuisje en het lijkt een exacte kopie. Echt geweldig gemaakt!!! Ik had het huisje ook op mijn "verlanglijstje" staan, maar aangezien Fifi al een hel was om te maken heb ik me niet eens aan het huis gewaagd!!! Vind het echt super mooi om te zien en kan me helemaal voorstellen dat er zo ontzettend veel tijd in is gaan zitten.

Nou ben ik wel erg benieuwd naar de achterkant van Fifi haar hoofd. Heb je daar ook een foto van?

27

Waaaauuuuh, hij is waanzinnig goed gelukt!
Goed gedaan hoor.

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

28

ik vindt het echt super super super knap dat je dit zo mooi kan maken!!!!!!!!!!!

groetjes manon

29

Het enige dat ik kan zeggen is SUPER!!!!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

30

Dit heb ik even op me in moeten laten werken. Wat een absoluut TOP stuk is dit geworden!!
Geen detail heb je over het hoofd gezien en Fifi lijkt gewoon SPREKEND!!

Dit verdiend een staande ovatie!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

31

In het echt NOG mooier? hij is nu al geweldig, knap zeg!!!!

groetjes CIska

32 Laatst bewerkt door karine (19-08-2007 20:01)

Toen ik de titel zag en de foto nog niet, wist ik al dat ik me eventjes moest vasthouden hoor!
En ja hoor ...boing van mn poefje gevallen.
Gewoonweg een staaltje wauw!!!! Hoe blijft in hemelsnaam die teut zo hangen ( 20 sat

33

Oh, Lara, wat super! Ben ook heel nieuwsgierig hoe die tuit zo blijft hangen. Hoe doe je dat, graag alle details!!! :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

34

Wauw, wat een superleuke en mooie taart is dit geworden. Goed gedaan.
Groetjes Natasja

35

OOOOH Lara... wat is ie leueueueueueuk !!! Echt super goed joh, en ik vind je bloempotjes zoooo schattig! :)
Hoe heb je dat gestapeld met die verschillende maten bakvormen?? Het lijkt of ie gewoon recht omhoog loopt.. of ben ik nu h

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

36

Ben verlieft, verlieft op je taart.
Zoooo gaaf.
Lara, je bent TOP.
De stengeltjes van de bloemetjes waar is dat van gemaakt??

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

37

Wow Lara! Super gaaf zeg! Ik had nog nooit van Fifi gehoord en toevallig heeft van de week iemand het tijdens de workshop als puzzelplaatje gemaakt.
Alles is even fleurig en werkelijk perfect afgewerkt!
Zou je ons willen vertellen hoe de de tuit er aan hebt gemaakt?

38

oohh... jeetje mijn mond valt zowaar gewoon open bij het zien van dit meesterwerk. ik heb er geen woorden voor oohh...

groetjes samira
mijn taartjes

39

Geweldig, wat een mooooooie taart!!!
Een echt kunstwerk!!
Petje af!

Angelique

40

wat een geweldige leuke taart
ik zou hem niet kunnen op eten hoor daar is hij veel te mooi voor

41

SUPER (als ik grotere letters kon gebruiken had ik dat gedaan)
Ik vind hem zo gaaf he.
Ik had die op cake central ook al gezien en was er helemaal weg van, maar die van jou is echt geweldig zeg!!!

42

Deze is echt prachtig!!! Knap gedaan hoor!!

43

Ben het helemaal met iedereen eens!!!!

groetjes Francisca

44

Wat maak je toch een prachtige taarten Lara, deze is echt superleuk!
Zie dat de meeste vragen al gesteld zijn, maar als aanvulling nog: hoe zet je alles vast? Jij doet toch karton met papier en folie eronder? En zet je de taart er al op voordat je bekleed met marsepein? (ik sloop altijd de rand als ik eerst bekleed en dan omzet op karton of in doos..)

45

heel mooi, het laatst nog met mijn man erover dat ik dat huisje ook graag wil maken!

46

Jeetje zeg wat een hoop complimenten, ben er helemaal stil van :O :O en zoveel persoonlijke, lieve reacties ook nog.... hartstikke bedankt meiden, deed me heel goed!! :-)
@Nicole: Je hebt helemaal gelijk hoor :O de volgende keer zal ik het gewoon schilderen, was inderdaad jammer zo.....
@sweetiepie: nee, ik heb geen foto van de achterkant  ;) maar ik heb de blauwe blaadjes eerst gemaakt voor haar hoofdje en er daarna een rondje achter geplakt ook van dezelfde blauw, goed glad gewreven en toen zag het er redelijk uit ;) voor de echte profi-tips verwijs ik je naar Wen :-D
@Annette: nee hoor niet je haarkleur ;) meer de hoek van de foto denk ik, ik heb ze gewoon allemaal gestapeld en met een kartelmes de stukjes eraf gesneden die uitstaken, ging makkelijk (maar maakt wel veeel troep ;) :S)
@Paloma: de bloemstengeltjes in de potjes is gewoon fondant met (veel) tylose, heel dun rollen en laten drogen. De bloemetjes eraan zijn van marsepein, ik had ook van fondant maar die vielen er dus weer af :S dus nu alleen donkerroze van marsepein dan :-D
@Martine-nl: ja ik gebruik inderdaad zo'n dik karton van die sinaasappeldozen, doe er papier en folie over, dan gelijk de biscuit erop en daarop al vullen. Alles wat je morst is heel makkelijk schoon te maken met keukenpapier op dat folie, ik bekleed de taart ook gewoon hierop, gaat ook heel goed, de folie plakt namelijk niet aan de marsepein. En ja alles blijft dan gewoon recht en stevig (veilig ;) ) staan :-)

Voor de tuit, wel tig oplossingen bedacht, uiteindelijk de simpelste gedaan ;) een lange deuvel van Wilton (30 cm denk ik?), even gemeten tot hoever ie in de taart ging. Daarna van  fondant met tylose een tuit gemaakt, beetje dikker van onder en een beetje schuin van onder, stok erin en laten drogen op sponsjes. De taarten waren van cake dus dat was al stevig. Truukje is om de stok niet te laag erin te steken anders zakt ie dus wel, maar gewoon halverwege de taart en schuin erin tot op de bodem. Zat echt als een huis (en ik dus weer slapeloze nachten voor niks :rolleyes:). De handvaten bovenop en aan de zijkant zijn van mexican paste, die gingen dus wel een beetje uitzakken in de koelkast, tja.....

Ik  kreeg nog een mailtje met fotos van Bronagh met de taart als ze hem voor het eerst ziet, zooo leuk, je ziet haar helemaal "stuiteren" van blijdschap, echt zo lief! Bij de foto van het aansnijden ziet er heel ernstig uit ;) maar je ziet ook dat er al allerlei bloemetjes van de zijkant bij haar naam verdwenen zijn :lol:
Ja, daar doe je het toch uiteindelijk weer allemaal voor h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

47

OOOhhh, Lara ik ben jaloers!! En hij is ook nog zo leuk geworden!

Ik kreeg ook een vraag naar een fifitaart en had al foto's van dat huisje (als speelhuisje voor kinderen) op internet gezien. Het leuk me zo leuk om die als taart te maken... Maarja, ze hebben toch voor een plaatje gekozen. Maar mijn nichtje is in oktober jarig, dus misschiennnn :D:D

48

Ik heb er geen woorden voor, en alles is ook al gezegd!
Naar deze taart  kun je blijven kijken!!!!  En bij weg dromen.

49

zucht..... :think: wat moet ik hier nog over schrijven??? :thumb: Hij is gewoon PRACHTIG!!!!

50

Alles is inderdaad al gezegd, maar toe ik de titel zag, moest ik deze wel als eerste openen. Mijn meiden zijn ook al jaren gek van Fif (op engelse tv loopt het al wat langer) en ze hebben dat huisje natuurlijk ook en natuurlijk had ik de  taart ook al op CakeCentral gespot.

Je hebt hem echt geweldig gemaakt, wat een werk zeg, maar hij is echt ontzettend mooi!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!