Onderwerp: botercreme op cupcakes, water?
hoi allemaal,
Heb al even rondgekeken, maar toch nog ff een vraagje,
heb cupcakes gebakken. daar wil ik botercreme op doen, moet daar pers
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme op cupcakes, water?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi allemaal,
Heb al even rondgekeken, maar toch nog ff een vraagje,
heb cupcakes gebakken. daar wil ik botercreme op doen, moet daar pers
Ik weet niet welke botercreme je wil gaan maken maar ik gebruik nooit water in botercreme. Weet ook niet in welk recept dat wel zou moeten.
Gewoon boter en poedersuiker (gelijke delen) werkt prima.
Ik weet niet welke botercreme je wil gaan maken maar ik gebruik nooit water in botercreme. Weet ook niet in welk recept dat wel zou moeten.
Gewoon boter en poedersuiker (gelijke delen) werkt prima.
In de banketbakkersbotercr
ik heb hier een recept van volgens mij marlies. En daar gaan 2 theelepels water in. Ik heb het water er gewoon uitgelaten.
Denk ook niet dat het smelt, maarre.... ik vind het ook niet zo lekker ga het morgen uitdelen op m'n werk. Die vinden het vast lekker haha! De andere helft heb ik gesmolten chocola doorgedaan maar ook dat vinden ze hier niet zo'n succes
dank voor de antwoorden alvast
Naära schreef:Ik weet niet welke botercreme je wil gaan maken maar ik gebruik nooit water in botercreme. Weet ook niet in welk recept dat wel zou moeten.
Gewoon boter en poedersuiker (gelijke delen) werkt prima.In de banketbakkersbotercr
I believe in Sandy Claws
Dat is een compositcreme, geen echte botercreme.
Het hoofdbestanddeel is roomboter en ik maak het aan met cr
Het hoofdbestanddeel is roomboter en ik maak het aan met cr
I believe in Sandy Claws
In het verre verleden ooit eens gedaan omdat ik toen nog Baukje banketbakkersroom als onderdeel gebruikte en dat niet in huis had; toen op basis van een recept dat ik later ben kwijt geraakt het zelf gemaakt. Ik weet niet meer of het een succes was. Kort geleden van Steenbakkertje (zie topic over Stevia) het recept weer gekregen maar nog geen gelegenheid gehad het te maken.
Komt wel bij dat ik vind dat aan de smaak van de Cr
Komt wel bij dat ik vind dat aan de smaak van de Cr
I believe in Sandy Claws
Marianne schreef:Komt wel bij dat ik vind dat aan de smaak van de Cr
Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
ik heb hier een recept van volgens mij marlies. En daar gaan 2 theelepels water in. Ik heb het water er gewoon uitgelaten.
Denk ook niet dat het smelt, maarre.... ik vind het ook niet zo lekker ga het morgen uitdelen op m'n werk. Die vinden het vast lekker haha! De andere helft heb ik gesmolten chocola doorgedaan maar ook dat vinden ze hier niet zo'n succes
dank voor de antwoorden alvast
Dit is echt zo grappig.... hier zijn ze dol op de 'botercreme' die ik maak hoe meer hoe beter.... Zo zie je maar dat smaken verschillen!
misschien een late reactie maar als je nou op safe speelt en pas op de plek van de bestemming je icing bloemetjes er op doet?
icing bloemetjes worden toch keihard, en gaan zeker niet terug smelten omdat er water in de boterroom zitten. en anders idd op het laatste moment er op.
icing bloemetjes worden toch keihard, en gaan zeker niet terug smelten omdat er water in de boterroom zitten. en anders idd op het laatste moment er op.
Je hebt kans op smelten op een compositcreme (botercreme opgemengd met een waterbasiscreme), icingbloemetjes zijn hygroscopisch en zullen op den duur gaan smelten...minder snel als op een slagroomtaart maar na een dag of wat zeker, even de onderkant met een vinger insmeren met een beetje trex.
hoi,
tjee, nog steeds reacties. Dank in elk geval voor de volgende keer!
Ik heb uiteindelijk botercrem
hoi,
tjee, nog steeds reacties. Dank in elk geval voor de volgende keer!
Ik heb uiteindelijk botercremI believe in Sandy Claws
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme op cupcakes, water?