Onderwerp: Een echte BEGINNER!!!
Na lange tijd focussen op de Duitse dr. Oetker-site, waar heel veel recepten voor "gewone" taarten te vinden zijn, ben ik verder gaan surfen en heb www.deleukstetaarten.nl ontdekt.
VELE uren heb ik nogal wat informatie op deze site doorgelezen en me zitten VERGAPEN aan de werkelijk schitterende creaties die hier te zien zijn.
Graag wil ik ook een poging wagen in deze richting. Om te beginnen heb je niet zoveel nodig, wordt verteld. OK, meteen aan de slag dan maar. Gisteren heb ik marshmallowfondant gemaakt voor op cupcakes. Dat lukte vrij aardig. De uitgedrukte rondjes lagen wel erg als plakkaat op de cupcakes. Ik had liever gezien dat het bij de rand mooi afliep, maar ik weet niet hoe dat moet.... Ook roosjes maken met de mmf vond ik niet tegenvallen.
Maar nu een volgende stap. Ik denk dat je toch al gauw wat materialen nodig hebt. Regelmatig kom ik tegen: kleurstoffen, icing, speciale spuitmondjes, glycerine, uitsteekvormen, kleipistool, modelleergereedschap, alles te bestellen in de webshop. Ik heb gezien dat er enthousiastelingen zijn die bestellingen plaatsen van 160 euro.
Nou ben ik er wel van overtuigd dat je met de juiste spullen ook mooiere dingen kunt maken. Daarom zou ik graag willen weten waarmee de ervaren baksters ooit begonnen zijn (behalve bakvormen, roller en kleispeeltjes van de kinderen). Ik heb op de site wel wat dingen kunnen vinden, maar ik bedoel dus echt de basisset met spuitmondjes (welke?), kleurstoffen, etc. Wie helpt mij hiermee?
Verder heb ik geen idee wat de benodigdheden en hoeveelheden voor het decoreren van een "gemiddelde" taart zijn en op welke prijs zo'n taart dan uitkomt aan materialen. Kan iemand mij hierop een antwoord geven?
Zo'n overzicht van te gebruiken materialen en plusminusprijs per taart zou me wel helpen om een beetje kijk te krijgen op de kosten van deze waarschijnlijk nieuwe hobby van me.
Elke hulp is zeer welkom! Alvast bedankt!
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."