1

Onderwerp: miekpiekje?

hallo miekpiekje of eventueel iemand anders die het ook weet,

ik was via de zoekfunctie op zoek naar alternatieven voor poedersuiker in de botercreme omdat ik het dus ook erg vindt knarsen ( dit vindt ik trouwens alleen bij die zonder de mix van de webshop)
dus toen kwam ik hier op uit...

miekpiekje schreef:

Ik zag op een engels forum een recept voor botercreme en daar gebruiken ze geen poedersuiker bij maar van die lichte corn sirup...is dat de bekende lichte keukenstroop of weer wat anders.
Als ik botercreme maak dan blijven de poedersuikerkorreltjes op de een of andere manier tussen mijn tanden knarsen en vind dat persoonlijk niet zo lekker vandaar dat het me wel een goede oplossing leek om het met die keukenstroop te doen aangezien je dan geen knisperingen hebt haha of heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is het niks...of juist wel?

en dan is natuurlijk mijn o zo brandende vraag... waar precies zag je dat recept of heb je dat recept mischien ook zo voor mij??
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

groetjes samira
mijn taartjes

2

Re: miekpiekje?

Ik kan het recept niet meer terug vinden (mocht het ergens opduiken dan laat ik het je gelijk weten...de site weet ik ook niet meer, heb gegoogeld en kwam toen op zo'n forum, volgens mij van die yahoo groepen).
Máár ik heb gewoon het recept aangehouden van dit forum maar dan ipv de suiker met stroop gewerkt (op gevoel en smaak)
Ik vond het erg romig worden en eerlijk gezegd ook niet zo heel erg lekker, het werd mij te zalvig.
Ik had toen de webshop mix nog niet ontdekt want die vind ik dus echt super en wil niet meer zonder.

3

oh jammer dat het geen succes was... ja de mix van de webshop vindt ik ook zelf erg lekker... maar ik was dus eigenlijk op zoek naar een alternatief ervoor. vorige keer dat ik deze mix gebruikte bleef het tamelijk zacht waardoor ik behoorlijke moeite had met het bekleden van de taart...vandaar dat ik die andere stevigere botercreme heb geprobeerd te maken maar die vind ik niet zo smakelijk.
nou ja niks aan te doe ik denk dat ik maar es met die mix ga experimenteren met de hoeveelheden suiker en water...

groetjes samira
mijn taartjes

4

Ik denk dat het alternatief met stroop dan toch geen goed idee was voor het afstrijken van je taart want dit word ook heel zacht (stroop is ook vloeibaar) en zal dus niet echt opstijven.
Ik baal ook zo van die "korreltjes", maar de webshop mix vind ik een uitkomst.
Misschien dat je de botercreme even in de koelkast kunt doen dan je taart besmeren en dan je taart nog even in de koelkast en dan pas bekleden?

welke suiker gebruiken jullie dan???
ik heb volgens mij geen korrelstje en ik gebruik suikerbakkers poeder.
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Ik denk dat het een kwestie van smaak is ofzoiets.
Ik gebruik namelijk ook suikerbakkers poeder maar blijf die korreltjes gewoon proeven op de een of andere manier.

Ik zorg er wel altijd voor dat ik eerst de margarine en het vocht(vanille smaakje en water) goed lang mix dan is het heel dus en lost de suiker goed op.
misschien dat dat helpt?

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!