Onderwerp: Even voorstellen, plus aardig wat rolfondant vraagjes
Hallo,
Ik ben Dennis, 23 jaar.
Mijn vriendin heeft laatst via de site e.e.a. aan spulletjes aangeschaft,
waaronder rolfondant.
Eigenlijk vind ik het stiekem allemaal superleuk ik ben toch al wel van het
bakken (en ook koken) al weet ik niet altijd waar ik mee bezig ben.
Ach wat, ik word er gelukkig van haha
Nu vraag ik me dus een aantal dingen af, omdat er niet echt een basisuitleg te vinden is, en zelfs op internet niet heel veel te vinden is.... Ik zal het even op een tijtje zetten.
1. Als je het pakje hebt opengemaakt, hoe kun je het dan het best bewaren, en hoe lang is het dan houdbaar?
2. Wat voor ondergrond kan je het beste gaan gebruiken voor het uitrollen? En wat doe je er onder? (meel?) We deden het nu op een placemat want dat was het meest gladde wat ik kon vinden. ik heb nou eenmaal geen ubercool rvs keukeneiland, tis men eerste samenwoonhuurhuisje met een veelteklein aanrecht haha
3. Hoe maak je de rolfondant aan je taart vast? Moet je eerst buttercream oid maken en je taart daar mee insmeren?
4. Als je een versiering wil aanbrengen, ook van dat spul, hoe maak je dan dat aan elkaar vast?
5. Ik zie het overal voorbijvliegen: Crisco. Wat is dit schijnbaar wondermiddel? En waar dient het voor?
6. Kan ik rolfondat zelf (redelijk eenvoudig) maken? En hoe? En is dat het waard om het gewoon uit te proberen? Natuurlijk zal het wel leuk zijn iig, maar vind het zo zonde om steeds rolfondant te kopen om wat uit te proberen.
Dat was het wel eventjes haha