1

Onderwerp: webshop mix Biscuit toch mislukt.

Na ongeveer 20 kapsels te hebben gemaakt met de webshop mix die nooit zijn mislukt, heb ik 3 mislukte kapsels achter elkaar gehad. Ik volg altijd de zelfde stappen en nooit ging er iets mis.
De eerste 2 werden in het midden niet gaar en de laaste viel uit elkaar. Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Ik baal er heel erg van want ik ben al door 1 hele zak mix heen wat ik zo heb kunnen weggooien. Ik moet van het weekend een stappeltaart maken en begin een beetje te stressen. donderdag en vrijdag moet ik gewoon werken. Zondag moet de taart klaar zijn.....
misschien heeft iemand anders dit ook mee gemaakt...of weet iemand wat er verkeerd kan zijn gegaan. Heeft de webshop een ander merk mix gekregen na de vakantie???

groetjes Wendy

2

Re: webshop mix Biscuit toch mislukt.

Ik kan je eigenlijk alleen maar helpen aan een nood recept......... Kan je toch bakken:

150 gram zelfrijzend bakmeel
150 gram kristalsuiker
4 eieren
1 zakje vanillesuiker
1 el heet water

suiker, eieren, vanille suiker en el heet water mixen, minstens 10 minuten
Schep daarna het (gezeefde!) zelfrijzend bakmeel erdoor heen, wel scheppen, niet kloppen anders verliest ie zijn luchtigheid. Vorm vullen, in de oven 170 graden ongeveer half uurtje/45 minuten met het rooster op onderste richel, ligt aan de oven hoe lang precies

Die mislukt vast niet, bij mij in ieder geval niet.

Heb je niet een andere mixer, oven ofzo?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Anders kun je ook nog naar de Boerenbond, daar hebben ze biscuitmix van Soezie. Die gebruik ik altijd. Gaat ook heel goed. Is de oventemperatuur nog wel goed, wellicht even uitproberen met een oventhermometer? Het is wel heel gek, dat het altijd goed gaat en nu niet meer :S  Vervelend voor je. Ik hoop dat het allemaal nog goed komt met de taarten Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Hoi Wendy,

Wat vervelend dat het mislukt is zeg! We hebben geen ander merk hoor, gewoon hetzelfde als altijd.

Als je mij even een mailtje stuurt (dus naar info apenstaartje deleukstetaartenshop punt nl) dan stuur ik je morgen een kilo mix per post toe. Dan heb je in ieder geval nieuwe mix vrijdag.

Groetjes, Inge

PS als je het zakje nog hebt van de mix, wil je dan even laten weten welke datum erop staat?

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Hoi Wendy

Ik had een tijdje terug 10 zakken besteld en na 3kapsels ging het bij mij ook mis..... :S het midden was heel erg compact en nattig dacht wat doe ik fout en heb er nog 1 gebakken..weer mis toen die zak maar gemengd met een andere en toen ging het ineens weer goed gelukkig!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Nou raar he, ik zag wel eens berichtjes over mislukte kapsels en ik dacht toen nog van "wat fijn dat het mij nooit is overkomen" nou dat had ik moeten afkloppen. Inge geeft wel goede service door mij een nieuwe zak te sturen, super lief gewoon.
Kan ik weer bakken!!!
Nou hopen dat mijn 1e stapeltaart dit weekend gaat lukken.
Groetjes Wendy

7 Laatst bewerkt door Martine-nl (10-08-2007 15:26)

Dat is toevallig, ook mijn laatste 3 kapsels met mix van de webshop zijn mislukt..
Ze werden wel gaar in het midden, maar ze bleven veel te laag. Bij de laatste heb ik meer mix gebruikt waardoor hij wel hoger werd, maar nog steeds lager dan normaal.

Ik heb net een stapeltaart gemaakt met Soezie mix, wat wel goed ging.
Maar weet niet of het daar aan ligt hoor, ik las bij de laatste show-off van Annette dat ze bij haar mislukten omdat ze de oven te laag had staan. Nu heb ik de oven op 160 gezet ipv 140 waar ik altijd mee begin.
Laat je weten of het gelukt is met de nieuwe mix?

8

Ik heb vandaag nieuwe mix gekregen van Inge!! dus ik was heel blij. Blijkbaar was was er toch iets niet helemaal ok met de mix wat precies weet ik ook niet. Vandaag mijn eerste taart weer gebakken en die ik weer gelukt!!!!
Inge bij deze ontzettend bedankt! Goede service!
Groetjes Wendy

9

Hoi Wendy,

Ik ben blij dat het weer gelukt is! Ik weet niet wat er mis was met die andere, maar gelukkig is het zo goed opgelost.

Nog wel een tip: niet t

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Inge schreef:

Enne, graag gedaan hoor!! Ik ben blij dat ik het op tijd had gelezen :D

Groetjes, Inge

Nou, dat is perfect weer Inge. Ben blij dat het weer opgelost is. En goeie tip van dat mixen. Gaan we weer onthouden :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Dat is inderdaad een goede tip, ik had er nu veel luchtbellen in!
Misschien dat dat de oorzaak was, ik ga proberen of het met korter mixen beter gaat.