Onderwerp: modeling paste, gum paste, sugar paste en Ballina Pastillage
Hallo wijze baksters,
Ik hoop eigenlijk wat meer te leren over de verschillende termen. Ik heb inmiddels een bestelling gedaan op de webshop en ik heb een basis gekocht en alleen maar dingen die ik al ken. Nu wil ik wat kennis vergroten en hoop dat iemand me het een en ander kan verduidelijken.
Wat is het verschil en het doel van modeling paste, gum paste, sugar paste en ballina pastillage?
En in de webshop zijn ook kleuren te koop waar bij staat dat het (ivm de olie) niet goed geschikt is voor het kleuren van marsepein of fondant. Waarvoor worden die dan gebruikt?
Weet iemand hoe ik bv een blosje op de wangen van een poppetje krijg. Kan ik dan gewoon kleurstoffen mengen met wat water? En weet iemand wat de beste verhoudingen zijn?
Is er naast tylose nog een andere verharder. Want met dit weer is er met mijn fondant bijna niet te werken. Wordt zo zacht dat zelfs een bloemetje van fondant gaat hangen (niet alleen mijn bloemen buiten)
Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven. Ben allemaal zo benieuwd.
En nog eens iets. Wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen zeg. Stuk voor stuk kunstenaars zijn jullie allemaal. Echt heel mooi!
En wat een fijne site is dit. Ik heb al zoveel info van het forum afgehaald. Echt heel erg fijn.
Allemaal een fijn weekend nog en geniet van het lekkere weer! Al is het niet fijn bakken nu.
Groetjes Natasja.