1

Onderwerp: welke vullingen zijn in te vriezen?

ik moet in september aardig wat taarten maken en om niet in tijdnood te komen wil ik de kapsels met vullingen al eerder maken maar ik kan maar weinig recepten vinden waarbij staat of je ze in kan vriezen,wie kan me helpen aan lekkere vullingen die ook in te vriezen zijn?
alvast bedankt!!
groetjes danielle

2

Re: welke vullingen zijn in te vriezen?

Koenie's aardbeienmousse is zonder problemen in te vriezen, laten ontdooien en even doorroeren en ik vind hem erg lekker (wel gebruik ik minder suiker dan volgens recept de bedoeling is, maar wij hebben een aardbeienboer hier op 't dorp met heerlijk zoete aardbeien)

Groeten Dorien.

3

bedankt voor je reactie maar ik bedoel meer kapsel gevuld en al om in te vriezen dus niet los van elkaar.
groetjes danielle

4

Je kan chocomousse echt heel goed invriezen als het al tussen de taart zit.
En verder heb ik wel eens slagroom met stukjes banaan erdoor ingevroren. Dat kan ook alleen wordt dat het biscuit eronder wel een beetje nat bij het ontdooien. Smaakte nog prima!

Succes en ik ben benieuwd naar de antwoorden die nog volgen!

Groetjes Vivian

5 Laatst bewerkt door mascha (06-08-2007 23:42)

banketbakkersroom en botercreme zijn ook prima in te vriezen al als vulling, en vruchtjes en vlaaivullingen ook.

Oh ja, en ganache gaat ook prima. Verder nog niets geprobeerd.

Mijn website: Presentaart

6

kwarktaartcitroenvulling van Mona is goed in te vriezen in je taart.

7

Normaal gezien kan je zeker alles waar gelatine inzit invriezen :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Slagroom kan je ook invriezen, ook met jam erbij. Vruchten zijn ook in te vriezen. Bijvoorbeeld een taart met slagroom, jam en perzik ofzo, heerlijk en invriesbaar.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

laatst de chipolata vulling gebruikt in een taart, en deze ingvroren! Super, niks mis mee

10

Ik vind als je erg natte vullingen gebruikt (bijvoorbeeld vlaaivulling) dan blijft dat niet zo mooi van binnen. Alles wordt een beetje paarsig en is wat nattig, zeg maar. Smaken doet het prima :P  Maar ja, als het niet voor eigen gebruik is, zou ik dat niet doen.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl