Onderwerp: Ingezakte biscuit
Hallo dames,
Ik heb even een vraagje over het kapsel...
Het kapsel is nu voor de derde keer ingezakt. De 1e x heb ik 3 eieren, 90 gram suiker en 90 gram bloem gebruikt. De 2e x deed ik 3 eieren, 60 gram bloem en 5 gram maizena. En nu voor de 3e x gebruikte ik 3 eieren, 90 gram suiker, 90 gram bloem en 10 gram aardappelzetmeel (recept van Belluna). Hij zakt al TIJDENS het bakken in, dus niet na het bakken. De temperatuur van de oven is goed, ik doe het deurtje tussentijds niet open...Dus help...wat doe ik verkeerd. Oke, ik kan nu de mix van de webshop nemen, maar ik wil het ook gewoon zelf kunnen maken.
Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe...Kunnen jullie mij helpen?
Ik vertel er voor de duidelijkheid nog even bij dat ik alles nauwkeurig opvolg, dus eieren op kamertemperatuur, dan eieren in warm water leggen en lang (10 min) mixen.
En dan nog een laatste vraagje; Hoelang kan je spatelen voordat het lucht eruit gaat? Want ik heb het idee dat je maar zo weinig mogelijk mag spatelen en dat je beslag dan niet al het bloem goed opneemt...Hebben jullie soms een foefje om het er goed doorheen te spatelen, zonder dat het lucht eruit gaat? En spatelen is toch een soort van omscheppen?
Alvast bedankt dames!